انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان جهاددانشگاهی خوزستان و شرکت نفت اروندان

امروز، ۱۹ بهمن ماه در سومین روز از سیزدهمین نمایشگاه صنعت نفت خوزستان در اهواز سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان و شرکت نفت و گاز اروندان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش «انرژی امروز» از ایسنا، با توجه به نقش موثر دانشگاه‌ها و مراکز علمی – پژوهشی در طراحی، اصلاح و ارتقاء سیاست‌های اجرایی و به منظور فراهم آوردن زمینه مساعد برای تعامل سازنده بین مراکز علمی و دستگاه‌های اجرایی این تفاهم‌نامه به امضای عبدالله عذاری اهوازی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان و رحیم امیری سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان رسید.

همکاری در رفع نیازهای فناورانه در شرکت نفت و گاز اروندان، توسعه محصولات دانش بنیان «تولید بار اول» و «خرید تضمینی»، حمایت از طرح‌های فناورانه استحصال انرژی از گازهای مشعل، احیاء چاه‌های غیرفعال و کم بازده (چاه‌های معلق و بسته) و رفع موانع تجاری‌سازی از جمله موضوعات مطرح‌شده در این تفاهم نامه است.

ساخت تجهیزات شبیه‌سازی (Field Test) ) به منظور حذف نیاز به تست میدانی، توسعه فناوری‌های پالایشگاهی کوچک مقیاس، برگزاری رویدادهای نمایشگاهی و غیرنمایشگاهی (برگزاری سمینار، نشست تخصصی و …) در حمایت از ساخت داخل و توسعه و فناوری در اروندان، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و Hi-Tech منطقه در قالب تحقیق و توسعه و تولید فناوری‌های نوین و پژوهش‌های کاربردی برنامه‌ریزی شده و بکارگیری نتایج حاصله و ارائه خدمات علمی فنی شامل انجام دادن آزمایش‌های کیفی، تهیه و تدوین استانداردهای انجام کار مورد نیاز سازمان، انجام دادن مشاوره علمی، فنی و صنعتی از دیگر موضوعات مطرح شده در این تفاهم نامه است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن