رشد بیش از ۲ برابری تعداد پروازهای خارجی

بررسی عملکرد ۷ ماهه حمل‌ونقل هوایی کشور حاکی از آن است که تعداد نشست و برخاست در پروازهای بین‌المللی بیش از دو برابر و معادل ۱۳۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس آمار اعلام شده از سوی معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، تعداد نشست و برخاست پروازهای بین‌المللی به ۱۴ هزار فروند رسیده است.

این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۶ هزار فروند بوده است، بنابراین تعداد پروازهای خارجی در ۷ ماه امسال بیش از دو برابر و معادل ۱۳۳ درصد رشد کرده است.

پروازهای داخلی نیز طی مدت ۷ ماهه سال جاری ۱۶۳ هزار فروند ثبت شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۸۲ هزار فروند بوده است.

بررسی روند ۱۰ ساله نشست و برخاست هواپیما نشان می‌دهد که بیشترین میزان نشست و برخاست پروازهای داخلی و بین‌المللی به ترتیب در ۷ ماهه سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به میزان ۲۱۵ و ۱۷ هزار فروند ثبت شده است.

میزان اعزام و پذیرش مسافر در پروازهای داخلی نیز طی ۷ ماهه سال جاری به میزان ۱۸ هزار و ۶۲۷ نفر رسید. این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۴ هزار و ۴۳۷ نفر بود. به این ترتیب بخش هوایی با افزایش ۲۹درصدی در اعزام و پذیرش مسافران پروازهای داخلی نسبت به سال گذشته همراه شده است.

بررسی روند ۱۰ ساله اعزام و پذیرش مسافر هوایی حاکی از آن است که بیشترین میزان اعزام و پذیرش مسافر پروازهای داخلی و بین‌المللی به ترتیب در ۷ ماهه سال‌های  ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به میزان ۸/۲۵ و ۶/۲  میلیون نفر ثبت شده است.

گفتنی است رونق و تحول بخشی به حوزه‌های حمل‌ونقل از جمله حوزه هوایی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد. در همین راستا مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از ساخت یک ترمینال جدید در مهرآباد با ظرفیت ۲۰ میلیون مسافر سالانه خبر داده است.

خرید هواپیما و ساخت هواپیمای بومی از دیگر اقداماتی است که در جهت نوسازی تجهیزات حمل‌ونقل هوایی کشور در دستور کار قرار گرفته است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن