سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری هلدینگ پتروشیمی در جمع آوری گازهای مشعل

مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس گفت: بیش از یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون دلار برای جمع آوری گازهای مشعل در ٣٠ پروژه سرمایه گذاری شده است.

به گزارش«انرژی امروز» ایسنا، علی عسگری در نشست تخصصی «بررسی نقش صنعت پتروشیمی در تحقق شعار سال» با بیان اینکه برای جمع آوری گازهای فلر یک پروژه در غرب کارون در دستور کار داریم و برنامه جمع آوری گازهای فلر غرب کارون جزو ماموریت ها تعریف شده است.

وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان نقش مهمی در حوزه فاصله گرفتن از خام فروشی دارند، اظهار کرد: باید استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها را برای حرکت هم‌زمان با تحولات جهانی توسعه و در زمینه تولید دانش ریل‌گذاری هدفمند انجام دهیم.

وی با بیان اینکه کارهای ارزشمندی در صنعت پتروشیمی محقق شده است، اما به‌اندازه کافی در زنجیره ارزش حرکت نشده است و دچار خام‌فروشی در این حوزه هستیم، گفت: حمایت از دانش‌بنیان‌ها را با قدرت پیش خواهیم برد.

علی‌ عسکری به برگزاری چهارمین نمایشگاه و همایش حمایت از ساخت داخل در ماه گذشته اشاره و اظهار کرد: در این نمایشگاه نیز ۱۷۰ شرکت دانش‌بنیان حضور فعالی داشتند.

وی به مطالعات جهانی انجام‌شده در زمینه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی از سوی هلدینگ خلیج فارس اشاره کرد و گفت: براساس این مطالعات احداث ۱۳ پارک شیمیایی در دستور کار قرار گرفت که هم‌اکنون هفت پارک مکان‌یابی و مقدمات کار فراهم شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، چابهار، جاسک، سیریک، نایبند، دیلم، دشستان مکان‌های منتخب برای احداث این پارک‌هاست و از همه فعالان علاقه‌مند برای حضور در صنعت پتروشیمی استقبال می‌کنیم.

او به تشکیل صندوق خطرپذیر شرکتی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: هلدینگ خلیج فارس از سهم مالیات می‌تواند در این صندوق سرمایه‌گذاری کند و تا ٢٠٠٠ میلیارد تومان تعهد کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی با توانمندی داخلی همسو با شعار سال ۱۴۰۱ است، گفت: این صنعت افزون‌ بر اشتغال‌زایی بالا، دانش‌بنیان نیز خواهد بود.

به گفته وی فاصله گرفتن از خام فروشی یک امر واجب برای ماست، باید بتوانیم دارایی که داریم را افزایش دهیم و ارزان نفروشیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن