مصرف گاز خانگی به ۶۴۵ میلیون متر مکعب رسید

سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: علیرغم پایدار بودن وضعیت تامین و توزیع؛ اما همچنان لازم است که مردم الگوی مصرف را رعایت کرده و دمای آسایش 21-18 و پویش هر خانه یک اتاق گرم را مدنظر داشته باشند.

به گزارش «انرژی امروز» عباس اعظمی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره آخرین وضعیت مصرف گاز در کشور اظهار داشت: در پی ورود سامانه جدید بارشی به کشور که غرب کشور را بشدت درگیر کرد دمای هوا به منفی 20 تا 27 درجه در این مناطق رسید به طوری که میزان مصرف گاز را 4 تا 5 درصد افزایش داد.

وی رقم مصرف گاز بخش خانگی و تجاری کشور را در حال حاضر 645 میلیون متر مکعب در روز عنوان کرد و افزود: این رقم 74 درصد مصرف کشور است.

سخنگوی شرکت ملی گاز رقم مصرف را در استان تهران 124 میلیون متر مکعب، خراسان رضوی 51 میلیون متر مکعب، اصفهان 47 میلیون متر مکعب و آذربایجان شرقی 42 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: در تمامی استان‌ها روند مصرف افزایشی بوده است.

وی با اشاره به چالش قطع صادرات گاز از سوی ترکمنستان خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه قطع گاز از سوی این کشور سرشاخه‌ها را در گیر کرد نگرانی‌ها افزایش یافت اما با تدابیر اندیشیده شده توانستیم از بحران احتمالی عبور کنیم.

اعظمی تاکید کرد: در حال حاضر شرایط تامین و توزیع گاز پایدار است، تمامی تجهیزات فعال هستند، گاز بدون وقفه به خطوط تزریق می‌شود، ایستگاه‌های تقویت فشار، فشارافزایی را انجام می‌دهند، همچنین تمامی نیروها در حالت آماده‌باش کامل هستند.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم پایدار بودن وضعیت تامین و توزیع؛ اما همچنان لازم است که مردم الگوی مصرف را رعایت کرده و دمای آسایش 21-18 و پویش هر خانه یک اتاق گرم را مدنظر داشته باشند.

سخنگوی شرکت ملی گاز درباره وضعیت تامین گاز در تربت‌جام نیز گفت: سامانه‌ای که وارد کشور شد در دو دهه اخیر بی‌سابقه بود اما برنامه‌ریزی لازم انجام شد، گاز 18 هزار مشترک دچار قطعی شده بود، اما باتوجه به چالشی که بابت رعایت ایمنی داشتیم خانه به خانه نسبت برقراری شبکه اقدام کردیم و اکنون شرایط پایدار است و مشکلی وجود ندارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن