کاخ سفید: اگر این توافق موجب امنیت عربستان شود به سود همه ماست

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در کاخ سفید به توافق اخیر تهران و ریاض و سرمایه گذاری عربستان در ایران واکنش نشان داد.

به گزارش «انرژی امروز» از باشگاه خبرنگاران جوان، جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در کاخ سفید به توافق اخیر ایران و عربستان واکنش نشان داد و گفت اگر این توافق موجب امنیت عربستان شود به سود همه ماست.

وی همچنین در واکنش به تصمیم ریاض برای سرمایه گذاری در ایران، اتهامات همیشگی خود علیه تهران را تکرار کرد و مدعی شد ایران بازیگری است که سراسر منطقه را بی ثبات میکند.

کربی در ادامه اظهاراتش ادعای مشارکت نظامی ایران با روسیه در جنگ اوکراین را تکرار کرد و مدعی شد ایران با ارائه صد‌ها پهپاد به روسیه باعث تشدید جنگ در اوکراین شده است. وی ادامه داد: ایران و عربستان سعودی می‌توانند در مورد این ترتیبات (جنگ اوکراین و یمن) صحبت کنند. اگر این برنامه‌ها بتواند تنش‌ها را کاهش دهد و به ما در پایان‌دادن به جنگ یمن کمک کند و اگر ساکنان عربستان از جمله ۷۰ هزار آمریکایی را در امنیت بیشتر قرار دهد، پس به نفع همه ماست و ما از آن حمایت می‌کنیم، اما باید ببینیم که واقعاً چنین تأثیراتی دارد یا خیر.

کربی همچنین از پیام نوروزی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خبر داد، ولی به محتوای آن اشاره نکرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن