کتاب «توهمات سبز: رازهای کثیف انرژی پاک و آینده محیط زیست (آینده پایدار ما)»

ما بحران انرژی نداریم بحران مصرف داریم. و این کتاب، که مفروضات ارزشمند در مورد انرژی را هدف قرار می‌دهد، بحث‌های جدیدی را در مورد آنچه در طرز تفکر و صحبت ما درباره مشکل وجود دارد، ارائه می‌دهد. اگرچه ما به طور کلی معتقدیم که می‌توانیم مشکلات زیست محیطی را با انرژی بیشتر حل کنیم- سلول‌های خورشیدی بیشتر، توربین‌های بادی و سوخت‌های زیستی- فناوری‌های جایگزین عوارض و محدودیت‌های خاص خود را دارند. به عنوان مثال، سلول‌های خورشیدی چگونه باعث آسیب می‌شوند؟ چرا مهندسان نمی‌توانند بزرگترین مانع انرژی باد را حل کنند؟ چرا پیشگیری از ازدیاد جمعیت که در قلب نگرانی‌های ما در مورد انرژی قرار دارد حلال مشکلات نیست؟

این کتاب کاربردی، با اشراف بر محیط زیست، و شفافیت درباره آن به طور متقاعدکننده‌ای به دنبال تغییر دیدگاه است. اگر مشکل مصرف است، باید تمرکز خود را از انرژی‌های جایگزین مشکوک به بهبود مبانی اجتماعی و سیاسی تغییر دهیم. ده‌ها قدم اولی که این کتاب ارائه می‌دهد به طرز شگفت‌آوری ساده است. این کتاب تشریح می‌کند که چرا مالیات کربن چالش‌های انرژی ما را حل نمی‌کند. در نهایت، بررسی می‌کند که چگونه محیط‌بانان آینده باید روی جایگزین‌های مشابه تازه‌ای که مقرون به صرفه و تمیز هستند و در واقع می‌توانند رفاه ما را بهبود بخشند، تمرکز کنند.

کتاب: «توهمات سبز: رازهای کثیف انرژی پاک و آینده محیط زیست (آینده پایدار ما)»

نویسنده: اوزه زنیر

انتشارات: دانشگاه نبراسکا

قیمت: 23.93 دلار

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن