امسال پتروشیمی‌ها ۱۵ میلیارد دلار به نیما تزریق می‌کنند

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها، امسال پتروشیمی‌ها ۱۵ میلیارد دلار به نیما تزریق می‌کنند و ۱۷ میلیارد دلار هم صادرات خواهند داشت.

به گزارش «انرژی امروز» از ایسنا، احمد مهدوی ابهری، امروز در نشستی خبری با اشاره وضعیت تولید و صادرات محصولات پتروشیمی اظهار کرد: میزان تولید محصولات پتروشیمی از نظر وزنی در هفت ماهه امسال نسبت به سال گذشته هفت درصد و میزان صادرات ۱۳ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: میزان تولیدات محصولات پتروشیمی از نظر وزنی در هفت ماهه سال ١٤٠٠ معادل ٣٨ میلیون و ٦٠٨ هزار تن بود که این عدد در سال ١٤٠١ به ٤١ میلیون و ٥٥٠ هزار تن رسید که گویای افزایش هفت درصدی است.

وی اظهار کرد: میزان صادرات نیز از نظر وزنی در هفت ماهه سال گذشته ١٥ میلیون و ٥٠٠ هزار تن بود که امسال به ١٧ میلیون و ٥٠٠ هزار تن رسید و بیانگر افزایش ١٣ درصدی است.

او با بیان اینکه میزان ارز آوری ٣٠ درصد افزایش یافته است، گفت: در هفت ماه سال گذشته، هفت میلیارد و ٩١ میلیون دلار به نیما ارز دادیم که این عدد امسال به هشت میلیارد و ٧٣٣ میلیون و ٣٠٠ هزار دلار رسید، یعنی ٢٣ درصد ارز بیشتری به نیما داده شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته میزان صادرات محصولات غیرنفتی ٢٤.٢٥١ میلیارد دلار بود که از این مقدار ٩ میلیارد و ٦٠٥ میلیون دلار مربوط به پتروشیمی‌ها بوده است.

او افزود: تا ٢٢ آبان ماه ٩ میلیارد و ٦٠٤ میلیون میلیون دلار به نیما ارز تزریق شده و در حوزه عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا نیز در شش ماه سال جاری دو میلیون و ٥٦ هزار و ٦٨٢ تن کالا پلیمری به بورس کالا فروخته شد و این عدد در سال گذشته تنها یک میلیون و ٦٧٩ هزار و ٤٩٨ تن بوده، یعنی ٢٢.٥ درصد رشد داشته است.

به گفته وی در حوزه غیر پلیمری‌ها نیز در سال جاری یک میلیون و ٢٠٤ هزار تن از محصولات پتروشیمی در بورس کالا فروخته شد که این عدد در سال گذشته یک میلیون و ٥٠ هزار تن بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن