ایران و ترکیه بر سر بخشی از موضوعات آبی و مرزی به توافق رسیدند

نشست مشترک نمایندگان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه با هدف توافق در خصوص بخشی از موضوعات آبی و مرزی دو کشور در استان آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، در این نشست که با حضور هیئت‌های فنی و حقوقي ایران و ترکیه برگزار شد، موضوعاتی چون ترسيم و پياده سازي خطوط مرزي در بخشي از مرز مشترک آبي و ایجاد مسیر مناسب برای عبور آب از مسیل‌های مشترک مرزی در منطقه سرو و لایروبی مورد بررسی قرار گرفت و پس از انجام توافق‌های لازم در سند مشترکی به امضای روسای دو هیئت رسید.

تحکیم مسیر رودخانه مرزی برده‌رش چای (مارمیشو) و حفظ حیات دریاچه مارمیشو و سایر موضوعات مشترک مرزی از دیگر مواردی است که در این نشست بین‌المللی مورد توافق قرار گرفت.

لازم به توضیح است، این نشست با حضور نمایندگانی از وزارت امور خارجه، وزارت نیرو، وزارت کشور، سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و فرماندهی مرزبانی فراجا و دیگر ارگان‌های ذیربط به مدت سه روز (11 تا 14 آبان ماه) در استان آذربایجان غربی در پایانه مرزی سرو و اسندره و شهرهای یوکسک آوا و ارومیه برگزار شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن