با افزایش قیمت گاز در اروپا نروژ صادرات گاز را افزایش می دهد

روز دوشنبه نروژ، دومین تولید کننده گاز اروپا، موافقت کرد میزان صادرات گاز خود به اروپا را افزایش دهد.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، افزایش قیمت گاز در اروپا به جایی رسیده است که حتی عرضه کنندگان مواد غذایی در بریتانیا هم نگرانی خود از این قیمت ها و تاثیر منفی آن بر تولید مواد غذایی اعلام کرده اند.

در ماه های اخیر و با بازگشایی مجدد اقتصادی بعد از شیوع ویروس کرونا، قیمت گاز افزایش یافته و از سویی تقاضای بالای گاز طبیعی در آسیا باعث شده است عرضه کنندگان گاز محموله های خود را به سمت این منطقه برگردانند.

کمبود گاز در اروپا به شدت بر تولید کنندگان مواد غذایی تاثیر داشته چون با کمبود دی اکسید کربن تولید این صنایع هم کاهش یافته است.

بزرگترین شرکت های انرژی بریتانیا از دولت خواسته اند تا فکری برای قیمت ها داشته باشد.

در همین حال، غول گازی ایکواینر، دومین عرضه کننده گاز اروپا بعد از گازپروم روسیه، اعلام کرده است که نروژ برای افزایش 2 میلیارد متر مکعبی گاز  آماده است.

Offshore oil and gas platform supply vessels (PSVs) are docked at a pier in Stavanger, Norway, August 10, 2021. REUTERS

بر اساس محاسبات رویترز، این میزان افزایش صادرات گاز برابر با 2 درصد کل صادرات سالانه نروژ است.

بریتانیا از این اقدام نروژ حمایت کرده است.

شاخص قیمت گاز اروپا بیش از 250 درصد افزایش یافته است. کاهش ذخایر، افزایش تقاضا در آسیا و کاهش صادرات گاز روسیه و در سوی دیگر کاهش وزش باد و در نتیجه کاهش تولید انرژی بادی و نیز تعمیرات نیروگاه های هسته ای از عوامل افزایش قیمت گاز است.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن