مکان و اندازه بهینه منابع انرژی تجدیدپذیر و ایستگاههای شارژ همزمان مبتنی بر الگوریتم تکاملی تفاضلی

شارژرهای وسایل الکتریکی مشاهده شده اند که هم برای مشتری و هم برای شبکه مفید هستند. در این مقاله، استفاده از EVها در کارایی میکروگرید کشف شده بود. یک مسئله بهینه سازی چند منظوره شامل مقدار هزینه شارژ و تخلیه، افت توان و پروفایل ولتاژ توسعه یافته بود. الگوریتم تکاملی تفاضلی برای حل مسئله بهینه سازی مسئله اتخاذ شده بود. کارایی روش پیشنهاد شده برای میکروگریدهای مختلف در MATLAB شبیه سازی شده بود. نتایج شبیه سازی مکان و اندازه بهینه ایستگاههای شارژ همراه با تعداد EVها را بر اساس فاکتور لود بهینه، افت توان و پروفایل ولتاژ فراهم کرد. مقاله نشان می دهد که زمانبندی مناسب EVها پروفایل ولتاژ شبکه را با حذف افت ولتاژ در اتوبوس های دارای لود زیاد بهبود می بخشد. همچنین مقاله نشان می دهد که استفاده از ضرایب پیشنهادی در تابع هدف مقاله فاکتور لود را افزایش می دهد در حالی که تقاضای EVها را به سمت ساعاتی با سرعت زیاد باد و سطح (بالای) تابش خورشیدی جابجا می کند. بعلاوه، مقاله نشان می دهد که تخلیه EVها فاکتور لود را بهبود می دهد و هزینه انرژی را هم برای مصرف کننده و هم برای میکروگرید کاهش می دهد. نهایتا، مقاله نشان می دهد که استفاده از EVها به عنوان منابع توان فعال و انفعالی با استفاده از ایستگاههای شارژ بهینه برای EVها، به بهبود تقاضای ساعتی، کاهش هزینه انرژی و بهبود پروفایل ولتاژ در شبکه کمک می کنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن