آبگیری 75 درصد مخازن سدهای سیستان و بلوچستان

میزان آبگیری سدها نسبت به سال گذشته دو درصد کاهش داشته است

مديرعامل شرکت آب منطقه‌ای سيستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر 75 درصد مخازن سدهای استان آبگيری شده كه نسبت به سال آبی گذشته دو درصد كاهش داشته است.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، محمد دلمرادی اظهار داشت: ظرفيت ذخيره‌سازی سدهای مخزنی در دست بهره‌برداری سيستان و بلوچستان حدود دو ميليارد متر مكعب است كه با اتمام 11 سد در دست مطالعه و همچنين ٤ سد در دست اجرا، ظرفيت ذخيره سازی سدهای استان به بيش از 3.5 ميليارد مترمكعب افزايش خواهد يافت.

دلمرادی، سدهای در دست بهره‌برداری استان را 27 سد عنوان كرد و گفت: از اين تعداد 7 سد مخزنی، 15 سد تغذيه‌ای و 5 سد انحرافی است.

وی افزود: در حال حاضر 4 سد مخزنی شامل سد كهير در چابهار، سد شهری‌كور در مهرستان، سد ماشكيد سفلی در سراوان و سد گوهركوه در شهرستان خاش در دست اجرا است.

دلمرادی در ادامه گفت: در حالی كه متوسط بارندگی كشوری 250 ميلی‌متر است، متوسط بارندگی در سيستان و بلوچستان 103 ميلی‌متر بوده که اغلب اين بارندگی‌ها با شدت زياد و مدت كم باعث خسارت‌های زيادی شده و از کنترل خارج می‌شود.

مديرعامل شرکت آب منطقه‌ای سيستان و بلوچستان اضافه كرد: اين شركت همچنين 2 طرح تامين آب در مجموع به طول 121 كيلومتر در شهرهای زاهدان و سوران و 8 طرح شبكه آبياري و زهكشی را در سطح استان در دست اجرا دارد.

وی در پايان افزود: در بخش سواحل و رودخانه‌ها نیز، پروژه‌های كنترل و مهار سيلاب، مطالعات تعيين حريم و بستر رودخانه‌های استان و پروژه‌های توسعه‌ای در راستای جهش توليد در دستور كار است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن