پایگاه اطلاع رسانی تخصصی انرژی امروز

گروه اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی «تازه های انرژی» در فروردین 1387 و با اخذ مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره ۷۶۰۵۸، به‌‌عنوان رسانه‌ای متعلق به بخش خصوصی، با تکیه بر منابع انسانی ارزشمند خود به عنوان اصلی‌ترین سرمایه و پشتوانه در قالب هیئت ‌علمی متشکل از استادان گرانقدر و برجسته دانشگاهی، هیئت تحریریه با همکاری خبرنگاران مجرب و توانمند، کارشناسان حوز‌ه‌‌های مختلف انرژی به همراه کارکنان ستادی، «توسعه جامعه مدنی، نهادینه‌سازی فرهنگ مدیریت انرژی، تاکید بر صیانت از محیط‌زیست و ترویج انرژی‌های تجدیدپذیر» را به‌‌عنوان ماموریت خود برگزیده است.

شناسنامه

پایگاه خبری انرژی امروز

صاحب‌امتیاز: شرکت آریا راهبرد انرژی

مدیرمسئول: امین فغفوری‌آذر

شماره ثبت: 76917

زمینه: صنعت انرژی (اختصاصی)

دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا، خیابان ناهید شرقی، پلاک 22، واحد 1

روابط عمومی: 26230955-021

پست الکترونیک (ایمیل): info [at] energyemrooz [dot] ir

پایگاه اطلاع رسانی تخصصی انرژی امروز

شورای سیاستگزاری

  مهندس سیدکاظم وزیری هامانه (وزیر اسبق نفت، رئیس شورای سیاست‌گذاری گروه نشریات تازه‌های انرژی)

  دکتر حسین امیری خامکانی (نایب رئیس اسبق کمیسیون انرژی مجلس، سردبیر پایگاه اطلاع‌رسانی انرژی امروز و سردبیر هفته نامه صنعت آب و برق امروز)

  دکتر سیدعماد حسینی (سخنگوی اسبق کمیسیون انرژی مجلس)، سردبیر ماهنامه تازه‌های انرژی

  دکتر داریوش کریمی (معاون اسبق حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست، سردبیر ماهنامه مدیریت سبز و انرژی‌های تجدیدپذیر)

  مهندس مجید صوفی نژاد (عضو شورای سیاست گذاری و مدیر اجرایی گروه نشریات تازه های انرژی)

  دکتر امین فغفوری‌آذر (مدیرمسئول موسسه مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی آینده و گروه نشریات تازه‌های انرژی)

 

چشم‌‌انداز

متمایز، معتمد و الهام‌بخش در عرصه فرهنگ‌سازی پژوهش‌محور و رهبری اطلاع‌رسانی چندرسانه‌ای در صنعت انرژی و محیط‌زیست خاورمیانه.

ماموریت

فراهم‌سازی شرایط تعالی اندیشه‌ها در زمینه تامین زیرساخت‌‌های مرتبط با فرهنگ‌سازی ازجمله شناخت ماهیت این مهم، به فعلیت رساندن پتانسیل‌ها و مهندسی روش‌های نوآورانه و خلاقانه ناظر بر اطلاع‌رسانی آزاد، شفاف و اثربخش و کاربست ابزارهای نوین انتقال اطلاعات در گستره خاورمیانه با هدف خلق ارزش‌های فرهنگی و آگاهی‌‌بخشی عمومی، همواره مدنظر این سازمان خواهد بود. بر همین ‌اساس، مدیران ‌ارشد و تصمیم‌ساز بخش‌های خصوصی و دولتی و نهادهای مدنی، استادان دانشگاه‌‌ها، محققان و پژوهشگران، دانشجویان، صاحبان حرفه‌های مرتبط با صنعت انرژی و محیط زیست و دیگر علاقه‌مندان این حوزه‌‌ها در منطقه خاورمیانه، مخاطبان بالقوه این نشریه محسوب شده‌‌اند.

منابع انسانی این رسانه، ضمن به‌کارگیری تجهیزات مدرن و استفاده از فرایندهای خلاقانه و نوآورانه، تمامی توان، خلاقیت و ابتکار خود را به کار خواهند بست تا ضمن پذیرش نقشی بی‌بدیل در جهت‌دهی مثبت و ایجاد هم‌افزایی میان تحولات فکری، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی حوزه انرژی و محیط زیست، با تاکید بر منابع اطلاعاتی دقیق و جامع با هدف رفع نیازها و انتظارات مخاطبان، بسترساز و هموارکننده مناسبی برای مسیر تولید و گردش آزاد اطلاعات عمومی و تخصصی به منظور آگاهی‌بخشی عمومی، تقویت بخش خصوصی و نهادهای مدنی فعال در این حوزه برای نیل به توسعه پایدار کشور به شمار آیند.

ارزش‌‌ها

۱- احترام به مبانی و اصل آزادی بیان، نشر افکار مختلف، تضارب آرا و تکثر اندیشه‌ها

۲- پایش مستمر نیازها، سلایق و امیال مخاطبان در امور سیاست‌گذاری و اطلاع‌‌رسانی

۳- احترام به اصول و ارزش‌های انسانی، حرفه‌ای، پژوهشی و هنری در تمامی فعالیت‌ها و تعهد به انجام مسئولیت‌های اجتماعی

۴- رعایت بی‌طرفی در رقابت‌های سیاسی؛ احترام به فرهنگ اقوام و ملل مختلف و تاکید بر پرهیز از هرگونه تبعیض قومی، مذهبی، دینی، جنسی و طبقات سنی، کاری و تحصیلی میان کارکنان و مخاطبان

۵- ارتقای سرمایه اجتماعی و تقویت بنیان‌های جامعه مدنی با تاکید بر اعتماد عمومی از طریق تسهیل جریان آزاد اطلاعات در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی

۶- تلاش برای افزایش باور عمومی درخصوص الزامات بهره‌‌وری در حوزه‌‌های تولید، توزیع و مصرف حامل‌‌های انرژی

۷- روشنگری اثربخش و همه‌‌جانبه درخصوص بایسته‌‌های توسعه پایدار و ایجاد باور عمومی و عزم ملی برای نگهداشت محیط‌زیست و افزایش سهم حامل‌های تجدیدپذیر در سبد انرژی کشور.

اهداف کلان

۱- توسعه سرمایه‌های انسانی، دانش‌افزایی و ایجاد سازمان دانایی‌محور

۲- ایجاد شبکه اجتماعی اثربخش متشکل از متخصصان و علاقه‌‌مندان حوزه انرژی و محیط‌زیست داخل و خارج از کشور

۳- ریشه‌دار کردن شناخت و باور عمومی «فرهنگ مدیریت انرژی»، «نگهداشت محیط‌زیست» و «ترویج انرژی‌های تجدیدپذیر»

۴-ایجاد انگیزه ملی و همگرایی افکار عمومی در راستای افزایش بهره‌‌وری و اصلاح الگوی تولید، توزیع و مصرف حامل‌‌های انرژی

۵- ایجاد امید اجتماعی و خودباوری ملی در راستای توسعه زیرساخت‌‌ها و ترویج مصرف حامل‌های تجدیدپذیر انرژی

۶- آرایش مناسب رسانه‌ای جامع، نافذ و موثر در عرصه‌های ملی، منطقه‌ای و جهانی با هدف گسترش اثربخشی در عرصه اطلاع‌‌رسانی با بهره‌گیری از فناوری‌‌های پیشرفته چندرسانه‌ای

۷- انطباق با شرایط و نیازهای روزافزون و غیرقابل پیش‌‌بینی در عرصه تحولات ملی، منطقه‌ای و جهانی انرژی و محیط‌زیست از طریق ایجاد ساختار سازمانی چابک و منعطف

۸- مشارکت فعال و اثربخش در تدوین طرح‌های ملی در حوزه‌‌های تولید، توزیع و مصرف انرژی با تاکید بر گسترش سهم انرژی‌‌های تجدیدپذیر

۹- ایجاد بستر مناسب آگاهی‌‌بخشی و اطلاع‌رسانی برای انتشار یافته‌های پژوهشی و اجرایی در حوزه‌‌های مختلف انرژی و محیط‌زیست

۱۰- ایجاد زمینه‌‌های ارتباطی و بسترهای مناسب برای تعامل چندسویه میان محققان، مجریان، مدیران و سیاست‌‌گذاران حوزه انرژی و محیط‌زیست با هدف اجرایی شدن پژوهش‌‌های کاربردی.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن