آدنوک: صنایع نفت سالانه 600 میلیارددلار سرمایه لازم دارند

شرکت دولتی نفت ابوظبی، آدنوک، می گوید که صنایع نفت و گاز مشکل عرضه دارد و سالانه به بیش از 600 میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد تا بتواند تقاضای رو به افزایش نفت را پاسخگو باشد.

به گزارش «انرژی امروز» از آرگوس مدیا، سلطان الجابر امروز در نمایشگاه نفت و گاز Adipec که در ابوظبی امارات برگزار شد از رویکرد واقع‌گرایانه به سوخت های فسیلی برای برآورد تقاضای جهانی این سوخت ها در دوره گذار برای تامین تقاضا حمایت کرد.

او گفت: اگر قرار باشد فردا با موفقیت گذار انرژی را به سرانجام برسانیم نمی توانیم همین امروز سیستم انرژی را از سوخت های فسیلی جدا کنیم. تنها نمی توان به یک باره سیم را از برق کشید. هرچند دنیا بر سر کنار گذاشتن سوخت های فسیلی تفاهم دارد اما به شدت به این سوخت ها وابسته است.

او ادامه داد: رشد اقتصادی دنیا بعد از کرونا با سرعتی بسیار سریع تر از 50 سال گذشته خواهد بود و در نتیجه تقاضا از عرضه عبور خواهد کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن