آسیا برنده نبرد برای به دست آوردن تک محموله های ال ان جی

در حالی است که سطح ذخایر گاز قاره سبز کم است و زمستان سردتر، احتمالا این که قیمت گاز در اروپا به رکورد جدیدی برسد زیاد بوده و در نتیجه مصرف نفت و زغال سنگ در این قاره بالاتر خواهد بود.

به گزارش «انرژی امروز» از اویل پرایس، درحالی که در فصول گرم سال میزان ذخایر گاز اروپا بسیار کم بود، این کشورها امیدوار بودند که زمستان معتدل تری در پیش باشد تا شاید مشکلی با کمبود گاز احساس نشود. اما پیش بینی ها نشان می دهد احتمالا زمستان 2020-2021، از حد نرمال سردتر خواهد بود، و از این رو کشورهای اروپا در تلاش هستند بتوانند ذخایر گاز خود را به مقدار کافی افزایش دهند درحالی که خریداران آسیایی گاز هم به سرعت در حال به چنگ آوردن محموله‌های ال ان جی هستند.

در طرف صادرکنندگان هم، فروشندگان ال ان جی ترجیح می دهند که محموله های ال ان جی را به خریداران آسیایی برسانند چون قیمت هر واحد حرارتی بریتانیایی این محموله های در آسیا بالاتر از معادل آن در اروپاست.

علی رغم اینکه قیمت گاز به دلیل کاهش سطح ذخایر در اروپا و نیز افزایش قیمت تک محموله های آسیایی، افزایش یافته است اما در واقع این آسیاست که برنده نبرد برای به دست آوردن تک محموله های ال ان جی است که اروپا را به مقصد آسیا ترک می کنند و قاره سبز را در مضیقه قرار می دهند.

زمستان امسال برعکس زمستان سال گذشته عمده خریداران ال ان جی، مثل ژاپن و کره جنوبی، به دنبال عرضه امن‌تر محموله ها هستند. در نتیجه بر اساس تخمین ها و پیش بینی های BloombergNEF، این اروپاست که فرصت کمی برای پر کردن ذخایر گازی خود دارد و همین حالا هم این کشورها با 71 درصد ذخایر خود زمستان را آغاز کرده اند، در حالی که پیشتر این کشورها دست کم 92 درصد ذخایر خود را قبل از زمستان پر می کردند.

این در حالی است که سطح ذخایر کم است و زمستان سردتر، احتمالا این که قیمت گاز در اروپا به رکورد جدیدی برسد زیاد است و در نتیجه مصرف نفت و زغال سنگ در این قاره بالاتر خواهد بود.

همین امر باعث خواهد شد افزایش قیمت گاز تا سال 2022 هم ادامه یابد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن