آشکارسازی کاهش انتشارات انسانی دی‌اکسید کربن توسط ناسا

دانشمندان ناسا توانستند اولین انتشارات کاهش یافته انسانی دی‌اکسید کربن را آشکارسازی کنند.

به گزارش «انرژی امروز» از ناسا، این محققان برای اولین بار توانستند نوسانات منطقه‌ای کوتاه مدت اتمسفری دی اکسید کربن حاصل از فعالیت‌های انسانی را در سراسر دنیا شناسایی کنند.

در این تحقیق از ترکیبی از مدل سازی‌های اتمسفری و اطلاعات ماهواره‌ای ناسا استفاده شده است و بر این اساس توانستند برای اولین بار تغییرات انتشارات دی اکسید کربن حاصل از فعالیت‌های انسانی را شناسایی کنند.

آنها توانستند از فضا میزان کاهش سطح انتشارات دی اکسید کربن را در طول شیوع پاندمی کرونا اندازه گیری کنند.

بررسی‌های پیشین نشان داده بود که در طی سال 2020 سطح دی اکسید کربن جهانی اندکی کاهش داشته است. در تحقیق جدید و با استفاده از داده‌های با رزولیشن بالای دی‌اکسید کربن و نیز به همراه مدل سازی و آنالیز داده‌های ناسا، این تیم تحقیقاتی توانستند تشخیص دهند که چه بخشی از این افت سطح دی اکسید کربن مربوط به فعالیت‌های انسانی است و چه بخشی مربوط به فعالیت‌های طبیعی است.

نتایج این تحقیق نشان داد که در نیمکره شمالی، غلظت دی اکسید کربن حاصل از فعالیت‌های انسانی از فوریه تا ماه مه سال 2020 کاهش داشته و در طول تابستان دوباره افزایش یافته است. این یافته‌ها با یافته‌های مربوط به کاهش 3 تا 13 درصدی انتشارات دی اکسیدکربن سازگار است.

این تحقیق جهش بزرگی در مطالعات مربوط به تاثیر منطقه‌ای تغییرات اقلیم و نیز استراتژی‌های کاهش  به شمار می‌رود.

نتایج کامل این تحقیق را اینجا بخوانید.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن