آغاز اصلاح سراسری روشنایی معابر و ايجاد يك نيروگاه مجازی به بزرگی 500 مگاوات

هموطنان می‌توانند مشكلات و خرابی‌ شبكه‌های توزيع را از طريق شماره 121 اعلام كنند

مديرعامل شركت توانير از آغاز دومين عمليات سراسری بازسازی شبكه‌های توزيع برق كشور با محوریت اصلی اصلاح روشنایی معابر و با هدف كاهش مصرف سوخت در فصل سرد سال خبر داد.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، محمدحسن متولی زاده با اعلام اين خبر گفت: بر اساس برنامه‌ريزی صورت گرفته كه از ماه گذشته آغاز شده است، در پنجشنبه و جمعه آخر هرماه، برنامه تعميرات و بازسازی شبكه‌های توزيع برق در سراسر كشور به صورت همزمان انجام می‌شود.

متولی زاده با بيان اين كه در برنامه ماه گذشته شبكه‌های توزيع برق به طولی معادل فاصله تهران تا بندرعباس تعمير و بازسازی شد، خاطرنشان كرد: در اين دوره از تعميرات که پنجشنبه 27 آذرماه شروع می‌شود، فرايند اصلاح روشنایی معابر معابر اصلی شهرها و جاده‌های بين شهری آغاز خواهد شد.

مديرعامل توانير با اشاره به اين كه اصلاح روشنایی با چنين ظرفيتی معادل ايجاد يك نيروگاه مجازی به بزرگی 500 مگاوات است، اضافه كرد: اصلاح روشنایی معابر كه فرايند اجرایی آن به صورت سراسری در كشور آغاز می‌شود، می‌تواند آثار خود را در كوتاه مدت به صورت كاهش مصرف سوخت نيروگاه‌ها نمايان سازد.

مديرعامل توانير با بيان اين كه بر اساس برنامه‌ريزی صورت گرفته فازهای بعدی تعميرات و بازسازی شبكه‌های توزيع برق كشور در پنجشنبه و جمعه آخر ماه‌های پيش‌رو ادامه خواهد يافت، در خصوص اهميت اجرای اين برنامه‌ها گفت: انجام اين كار با توجه به در پيش بودن زمستان و احتمال بروز بحران‌های طبيعی مانند بارش باران، برف، سيل و… بسيار با اهميت است و می‌تواند باعث افزايش پايداری شبكه از طريق مقاوم سازی، كاهش مدت زمان رفع مشكلات و به مدار آمدن مجدد شبكه در زمان وقوع بحران شود.

بر پايه اين گزارش، از اين پس هموطنان در سراسر كشور می‌توانند مشكلات و خرابی‌ شبكه‌های توزيع را از طريق اپلكيشين برق من يا شماره 121 اعلام كنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن