آغاز تور آسیایی جو بایدن با نگرانی از اختلال در روند تامین تراشه‌ها

جو بایدن، رئيس جمهوری آمریکا در نخستین توقف در سفر آسیایی خود وارد کره‌جنوبی شد تا با مقام‌های این متحد واشنگتن دیدار و گفتگو کند.

به گزارش «انرژی امروز» از یورو نیوز، بایدن که خود را بیشتر بر محور توسعه همکاری‌ها در بخش فناوری ایالات متحده برنامه‌ریزی کرده، در این سفر از کارخانه سامسونگ کره جنوبی بازددید کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در جریان سفر شش روزه خود به کره جنوبی و ژاپن، به مسائل مرتبط با سیاست خارجی نیز خواهد پرداخت؛ حوزه‌ای که با توجه به تحولات اخیر، چه در بحران روسیه و اوکراین و چه در خصوص تهدیدات هسته‌ای کره شمالی، قابل توجه خواهد بود.

بایدن در حالی در سئول با مقام‌های کره‌ای دیدار می‌کند که دولت جدیدی با رویکرد محافظه‌کارانه در این کشور روی کار آمده است. ناظران سیاسی بر این باورند که این سفر در خصوص تدوین آینده مناسبات واشنگتن و سئول در دولت جدید کره‌جنوبی نقش قابل توجهی خواهد داشت.

موضوع تولید و تامین تراشه‌ها از مسائل مهم مد نظر رئيس جمهوری آمریکا در این سفر است؛ بیش از ۷۵ درصد از تولید تراشه‌های جهانی در آسیا صورت می‌گیرد و دولت ایالات متحده امیدوار است از طریق تولید داخلی بیشتر و سرمایه‌گذاری دولت در این بخش که از طریق ارائه لایحه‌ای به کنگره عملی خواهد شد، از میزان آسیب‌پذیری آمریکا در این حوزه بکاهد.

نگرانی از تاثیر بحران‌های قاره آسیا بر تامین تراشه به ویژه آن رو جای تامل دارد که تجاوز احتمالی چین به تایوان می‌تواند روند تامین تراشه‌های رایانه‌ای پیشرفته در آمریکا را به خطر بیندازد.

تراشه‌های کامپیوتری در آمریکا برای تجهیات نظامی و همچنین کالاهای مصرفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کره جنوبی نیز که از کشورهای تامین کننده این تراشه‌ها برای آمریکا است، با تهدیدات بالقوه‌ای همچون آزمایش‌های موشک‌های بالستیک کره شمالی روبروست که می‌توانند به زنجیره تامین این قطعات در بازار آمریکا لطمه وارد کنند.

چین با تولید ۲۴ درصد از کل سهم تراشه دنیا در این صنعت پیشتاز است و پس از آن تایوان با ۲۱ درصد، کره جنوبی با ۱۹ و ژاپن با ۱۳ درصد در رده‌های بعدی جهانی این صنعت قرار دارند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن