آغاز راه‌اندازی پروژه تولید برق از ال ان جی در زیرصحرای آفریقا

غنا اولین پروژه تولید برق از گاز طبیعی مایع را در منطقه زیرصحرا به اجرا در می آورد. این کشور قصد دارد خود را تبدیل به هاب تولید انرژی پاک و ارزان در منطقه کند.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، پروژه های تولید برق از ال ان جی از آسیا تا آمریکای لاتین در حال گسترش هستند و این پروژه ها به کشورها امکان می‌دهد تا از سوخت های فسیلی کثیف تر کنار بکشند و خود را به تولید سوخت پاک تر عادت دهند.

بر همین اساس «شرکت تما ال ان جی ترمینال» یک واحد شناور گازی سازی دوباره را از کشور چین دریافت کرده است و راه را برای دریافت سالانه 1.7 میلیون تن ال ان جی برای تولید برق هموار کرده است.

این شرکت دو سال پیش و با حمایت شرکای سرمایه گذاری هلیوس و مدیران سرمایه گذاری زیرساخت‌های آفریقا، ساخت این پروژه 350 میلیون دلاری را آغاز کرد.

غنا می گوید که امکان ارائه خدامات چنین سوختی را به کشورهای دیگر دارد.

بر اساس اعلام گروه بین المللی وارد کنندگان گاز طبیعی، ال ان جی بر اساس چرخه حیات خود برای تولید برق به اندازه نیمی از انتشارات زغال سنگ آلودگی تولید می کند. و در مقایسه با یک نیروگاه زغال سنگی جدید، نیروگاهی که با گاز طبیعی کار می کند 50 تا 60 درصد انشارات دی اکسید کربن کمتری دارد.

غنا 30 میلیون نفر جمعیت دارد و میزان مصرف برق این کشور در حال افزایش است. اما باز هم نسبت به دیگر کشورهای زیرصحرا متوسط سرانه مصرف برق در آن کمتر و نسبت به کشورهای توسعه یافته رقم بسیار کوچکی است.

بر اساس داده های بانک جهانی یک شهروند اهل ایالات متحده 30 برابر بیشتر از یک سکنه ساکن در غنا برق مصرف می کند.

غنا با راه اندازی این پروژه وابستگی خود به خط لوله گاز غرب آفریقا را کمتر می کند.

«تما ترمینال ال ان جی» با قراردادی بلند مدت ال ان جی را از رویال داچ شل دریافت می کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن