آغاز لوله گذاری نورداستریم 2 در آبهای دانمارک

بر اساس اعلام مقامات دریایی دانمارک، لوله گذاری خط لوله گاز نورداستریم 2 در آبهای این کشور بعد از یک سال تاخیر به دلیل ترس از تحریم های ایالات متحده آغاز می‌شود.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، نورداستریم 2 ظرفیت فعلی انتقال گاز از روسیه به آلمان را دو برابر خواهد کرد. از سویی این خط لوله محل منازعه‌ای است بین مسکو و واشنگتن. ایالات متحده به دنبال قطع وابستگی گازی اروپا به روسیه است.

آمریکا به دنبال توسعه بازار ال ان جی خود در اروپا نیز هست و بخشی از مخالفت های این کشور با خط لوله نورداستریم 2 به همین موضوع برمیگردد.

با این حال حالا مقامات دانمارکی می گویند که کار جایگذاری خط لوله در آبهای دانمارک آغاز می شود. آن هم از 15 ژانویه، 5 روز قبل از اینکه ترامپ کاخ سفید را ترک کند.

کار لوله گذاری را شناور فورچونا انجام می دهد و شناورهای بالتیک اکسپولورر و مومان هم در کنار آن کارمی کنند.

فورچونا پیش از این کار لوله گذاری در آبهای کم عمق آلمان را انجام داده بود.

کنسرسیومی به رهبری گازپروم روسیه خط لوله 100 کیلومتری باقی مانده را حفر می کنند که قرار است ظرفیتی برابر با 55 میلیارد متر مکعب گاز را به اروپا انتقال دهد.

بیش از 90 درصد پروژه تاکنون تکمیل شده است.

در سال 2019 شرکت سوئدی هلندی آلسیز قرار بود این خط لوله را در بخش دریایی کار کند که به دلیل ترس از تحریم های ایالات متحده کار را نصفه نیمه رها کرد. و روسیه مجبور شده است به تنهایی 1230 کیلومتر خط لوله حفر کند.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن