آغاز مطالعات احداث یک واحد جدید PVC در پتروشیمی بندرامام
رئیس مجتمع PVC شرکت پتروشیمی بندرامام از آغاز مطالعات احداث یک واحد جدید PVC در این مجتمع خبر داد و مشتریان و انجمنها را برای نیاز سنجی ظرفیت و گریدهای مورد نیاز به همکاری با شرکت دعوت کرد.
به گزارش «انرژی امروز» از شرکت پتروشیمی بندرامام؛ باقدم در پنل تخصصی صنعت پتروشیمی و زنجیره ارزش صنعت چرم و کفش با اظهار خشنودی از گفتگوی بی واسطه با مشتریان در حاشیه نمایشگاه بیان کرد: «۱۵۰ سال از تولد PVC در جهان میگذرد و امروز سالانه ۵۵ میلیون تن از این محصول در دنیا تولید میشود که ۶۰ درصد مصرف آن در آسیا و اقیانوسیه است و از این میزان، ۹۴ درصد مربوط به S-PVC و ۶ درصد E-PVC است»
رئیس مجتمع بسپاران پتروشیمی بندرامام با ارائه گزارشی از بازار PVC در جهان تصریح کرد: « این محصول ارزشمند در دنیای امروز سالانه ۸۰ میلیارد دلار تولید ثروت میکند و این روند افزایشی است و با توجه به رشد متوسط ۳.۲ درصدی آن پیش بینی می شود حجم بازار تا سال ۲۰۲۸ به ۱۰۲ میلیارد دلار در سال برسد.»
باقدم در پنل تخصصی صنعت پتروشیمی و زنجیره ارزش صنعت چرم و کفش در حاشیه نهمین نمایشگاه امپکس افزود: «ظرفیت تولید PVC در کشور ایران، تا پیش از انقلاب ۲۰ هزارتن در سال بوده که اکنون به ۷۵۰ هزار تن در سال رسیده است.»
وی با اشاره به ظرفیت و نیاز بازار داخل ادامه داد: «تا ۱۰ سال پیش EPVC را از خارج وارد می کردیم و با احساس ضرورت تاسیس یک واحد در داخل کشور، پس از بررسی و هماندیشی با مشتریان، میزان مصرف سالانه کشور ۲۰ هزار تن برآورد شد که واحد E-PVC پتروشیمی اروند با ظرفیت ۴۰ هزارتن در سال احداث گردید.»
با قدم ادامه داد: «البته طی مدت حضور در نمایشگاه امپکس۹ متوجه شدم اکنون نیاز بازار بیش از این میزان است و
ضرورت ایجاد ظرفیتهای جدید احساس میشود.»
رئیس مجتمع بسپاران پتروشیمی بندرامام در ادامه سخنان خود بیان داشت: «قبل از انقلاب کل تولید پتروشیمی ایران ۲ تا ۳ میلیون تن بود و اکنون ظرفیت ما در تولید محصولات پتروشیمی ۳۵ برابر شده و این میزان در محصول PVC نیز به همین مقدار بوده که نشان میدهد این محصول باارزش پلیمری، استراتژیک و یک شاخص است»
وی در پایان از آغاز مطالعات طرح احداث یک واحد PVC در شرکت پتروشیمی بندرامام خبر داد و با دعوت از مشتریان و انجمنها برای اجرای بهتر طرح تصریح کرد: «برای تامین نیاز بازار چه از لحاظ حجم مورد نیاز و چه گریدهای مورد نیاز بازار داخل، نیازمند اطلاعات دقیق هستیم و با توجه با رویکرد شرکت برای تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر، از انجمنها، مشتریان و مصرف کنندگان داخلی دعوت میشود تا نظرات خود را در این باره به شرکت ارائه کنند.»