آغاز و بهره‌برداری از 13 پروژه صنعت آب و برق در استان يزد

اعتبار این ۱۳ پروژه 259.4 میلیارد تومان برآورد شده است

13 پروژه صنعت آب و برق با اعتبار 259.4 میلیارد تومان در استان يزد با حضور وزیر نیرو و در قالب یازدهمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران آغاز و به بهره‌برداری رسید.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا اردکانیان وزیر نیرو صبح امروز سه شنبه 13 پروژه صنعت آب و برق با اعتبار 259.4 میلیارد تومان را در استان یزد آغاز و افتتاح کرد.

طبق برنامه، پروژه آبرسانی به 50 روستا با اعتبار 59.1 ميليارد تومان و با ظرفيت تامين آب 102 ليتر بر ثانيه و جمعيت تحت پوشش 7417 خانوار و افتتاح سه مخزن آب شهرهای يزد، ميبد و اردکان جمعا به حجم 4500 مترمکعب با اعتبار 52.5 ميليارد تومان در اين سفر به بهره‌برداری رسيد.

همچنين در این سفر، وزير نيرو 7 پروژه توسعه و بهينه سازی شبکه آب شامل شبکه دوم آب شهر ميبد با اعتبار 10 ميليارد تومان، بازسازی و توسعه شبکه و خط انتقال با اعتبار 45 ميليارد تومان، حفر و تجهيز 15 حلقه چاه با اعتبار 35 ميليارد تومان، تاسيسات جمع‌آوری، انتقال و تصفيه خانه فاضلاب روستای اسلاميه با اعتبار 12.5 ميليارد تومان، ساخت ايستگاه پمپاژ به همراه ساخت مخزن هوایی با اعتبار 7 ميليارد تومان، آزمايشگاه ميکروبی شهر اردکان با اعتبار 0.5 ميليارد تومان و بازچرخانی آب خاکستری شهر هرات با اعتبار 0.3 ميليارد تومان را افتتاح کرد.

بر اساس اين گزارش، در بخش برق، پروژه برق‌رسانی به روستای پتکستان به‌منظور رونق کشاورزی و دامداری و عدم مهاجرت به شهرها با اعتبار 2.5 ميليارد تومان به بهره‌برداری رسيد.

این گزارش می‌افزاید، آغاز عمليات اجرایی افزايش ظرفيت پست 132 کيلوولت مروست جهت افزايش قابليت اطمينان شبکه برق شهرستان خاتم و تامين برق متقاضيان صنعتی و معدنی با اعتبار 35 ميليارد تومان، آخرين پروژه‌ای بود که در قالب یازدهمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران انجام شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن