آغاز پاکسازی سواحل موریس همزمان با تشکیل دادگاه شرکت کشتی رانی ژاپنی

کاپیتان نفتکش به گل نشسته در آبهای موریس بازداشت شده است. حالا شرکت کشتیرانی ژاپنی باید منتظر اعلام نظر دادگاه باشد. پاکسازی سواحل موریس هم آغاز شده است.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، شرکت کشتی رانی ژاپنی Nagashiki Shipping، که مالک نفتکشی است که در آبهای موریس به گل نشسته است روز چهارشنبه اعلام کرد منتظر تصمیم دادگاه در باره سرنوشت این کشتی است.

نفتکش MV Wakashio شرکت کشتیرانی ژاپنی Nagashiki Shipping بعد از برخورد به صخره های مرجانی در سواحل جزیره موریس به گل نشست و نفت موجود در این کشتی به آبهای اقیانوس هند تخلیه شد.

در همین حال دیروز اعلام شد که دولت موریس کاپیتان این کشتی را بازداشت کرده است.

شرکت کشتی رانی ژاپنی Nagashiki Shipping در بیانیه ای بعد از بازداشت کاپیتان این کشتی گفته است که از خدمه و خانواده این کشتی کاملا حمایت خواهد کرد.

به گزارش «انرژی امروز» از یورونیوز، عملیات پاکسازی ساحل ۱۵ کیلومتری جزیره موریس از آلودگی نفتی حاصل از دو نیم شدن کشتی ژاپنی با مشارکت نیروهای داوطلب محلی و بین ‌المللی و همکاری سازمان‌های حامی محیط زیست ادامه دارد.

 

ام‌وی واکاشیو(MV Wakashio) بعد از ظهر شنبه گذشته به دلیل برخورد امواج سهمگین به دو نیم شد. گزارش‌های اولیه از نشت ۹۰ تن سوخت به آب‌های ساحلی جزیره موریس حکایت دارد.

وزارت محیط زیست جزیره موریس اعلام کرده که پاکسازی سریع مواد سوختی از سواحل این کشور بسیار ضروری است چرا که بسیاری از مناطق ساحلی این جزیره جزء مناطق زیست محیطی حفاظت شده محسوب می‌شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن