آلودگی محیط زیست کامیاران با واژگونی تانکر بنزین

14 هزار لیتر بنزین وارد محیط زیست شد

واژگونی تانکر حامل بنزین در محور کامیاران – پالنگان موجب آلودگی محیط اطراف و قسمتی از جنگل های آن منطقه شد.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی حفاظت محیط زیست کردستان؛ معاون نظارت و پایش این اداره کل گفت: این تانکر حامل 14 هزار لیتر بنزین بود که در حوالی گردنه زمان گریوه در محور کامیاران به پالنگان واژگون شد.

 

اقبال حمیدی تصریح کرد: متأسفانه عدم کنترل راننده تانکر موجب ریختن چهار هزار لیتر بنزین از این محموله در جنگل های منطقه شد که خوشبختانه آتش سوزی به همرا نداشت آما بدلیل ریزش موجب آسیب به پوشش خاک و جنگلهای منطقه شد.

 

وی افزود: واژگون شدن تانكرهاي حامل مواد سوختي از يك طرف باعث بروز حوادثي نظير انفجار و آسيب رساندن به ساير خودروهاي در حال تردد مسير ارتباطي مي شود و از طرف دیگر موجب آلودگی های محیط زیستی جبران ناپذیری می شود.

 

داستان واژگوني تانكرهاي حامل مواد سوختني و شیمیایی از دیرباز در جاده هاي استان كردستان بويژه مسيرهای مهم و مورد استفاده وسایل ترانزيتي مانند سقز – سنندج، مريوان– سروآباد- سنندج و سنندج– کامیاران – کرمانشاه به يك سريال دنباله دار تبديل شده و از اين گونه حوادث در اين مسير ارتباطي و مواصلاتی روي مي دهد و موجب حوادث ناگوار جانی، آتش سوزی و آلودگی های زیست محیطی خطرناکی می شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن