آماده باش صنعت برق برای برگزاری مناظره سوم انتخابات ریاست جمهوری

در هفته پیش رو تنش دمایی و افزایش شدید مصرف برق خواهیم داشت

سخنگوی صنعت برق با اشاره به برگزاری سومین دور مناظره انتخابات ریاست جمهوری، از آمادگی همه اكیپ‌های عملیاتی صنعت برق برای تامین برق در سراسر كشور خبرداد و در خصوص شرایط تولید و مصرف برق در هفته جاری گفت: این هفته به دلیل قرار گرفتن در شرایط تنش دمایی، شاهد افزایش شدید مصرف برق هستیم که حتی احتمال شکسته شدن دوباره پیک را هم به همراه دارد.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مصطفی رجبی مشهدی با تشریح این خبر گفت: پیش بینی‌های لازم برای تداوم پایداری برق به‌ویژه در هنگام برگزاری سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری انجام شده است و در این خصوص پرسنل عملیاتی صنعت برق در آمادگی كامل به سر می‌برند تا در صورت بروز هرگونه مشكلی در كوتاه‌ترین زمان ممكن به رفع آن اقدام كنند.

سخنگوی صنعت برق از مشتركان خواست تا ضمن كاهش مصرف به‌ویژه در ساعات اوج مصرف در صورت بروز اختلال در شبكه، موارد را از طریق تلفن 121 در سراسر كشور به شركت های برق برای رفع نواقص احتمالی اطلاع دهند.

وی در عین حال در خصوص آخرین وضعیت تولید و مصرف برق در هفته جاری اظهار داشت: براساس پیش‌بینی‌ها از امروز تا پایان هفته به‌طور میانگین شاهد افزایش 1.4 درجه ای دمای هوا در سراسر كشور خواهیم بود كه این میزان در برخی از استان‌ها حتی به 5 درجه نیز خواهد رسید كه همین موضوع باعث قرار گرفتن در شرایط دمایی حداكثر و افزایش شدید مصرف برق می‌شود.

وی با تاكید بر اینکه تمهیدات لازم برای تامین پایداری شبكه برق در روز رای گیری نیز اندیشیده شده است، خاطرنشان كرد: همه تلاش و تمركز صنعت برق تامین برق عموم هموطنان سراسر كشور در تمام روزهاست و اختصاص به یك روز خاص ندارد ولی در عین حال هماهنگی‌های لازم برای تامین برق شعب اخذ رای به‌عمل آمده است و مشكلی نخواهیم داشت.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته برای همكاری صنایع و كشاورزان در مشاركت با طرح‌های تشویق محور مدیریت مصرف در ساعت اوج بار گفت: مشتركان خانگی می‌توانند تنها با به‌كار بستن سه راهكار ساده، از بروز خاموشی احتمالی جلوگیری کنند.

رجبی مشهدی تصریح كرد: استفاده از دور كند كولرهای آبی، تنظیم دمای كولرهای گازی بر روی 25 درجه و عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات گرم روز (12 تا 18) مهمترین راهكارها برای تامین برق همه مشتركان و پایدار ماندن شبكه برق كشور است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن