آمادگی کامل ملی حفاری برای ارائه خدمات یا اجاره دکل در اجرای فعالیت‌های توسعه‌ای

قراردادهای 1200 میلیارد تومانی اجاره ۱۶ دکل حفاری

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به آمادگی کامل این شرکت برای ارائه خدمات یا اجاره دکل در اجرای فعالیت‌های توسعه‌ای، از ارزش بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومانی قراردادهای اجاره ۱۶ دکل حفاری این شرکت به پیمانکاران مرحله دوم طرح نگهداشت و افزایش توان تولید خبر داد.

عبدالله موسوی در حاشیه آیین امضای قراردادهای اجاره دکل های حفاری خشکی شرکت ملی حفاری ایران با پنج شرکت خصوصی گفت: بر مبنای این قراردادها، ۱۶ دکل حفاری این شرکت برای انجام خدمات مختلف حفاری چاه ها در محدوده شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، به شرکت های برنده مناقصه اجاره داده می شود.

وی ادامه داد: این قراردادها در راستای انجام مرحله دوم طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت منعقد شده و طی آن دکل های این شرکت به شرکت های گلوبال پتروتک کیش، توسعه انرژی و نفت و نگین آفاق کیش (تنکو)، گسترش انرژی پاسارگاد، توسعه پترو ایران و شرکت صنایع نفت و انرژی قشم، (به عنوان پیمانکاران پروژه های مرحله دوم طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت) اجاره داده می شود.

وی ارزش این قراردادها را بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: امضای این قراردادها در راستای اداره خودگردان شرکت ملی حفاری ایران انجام می شود که از تاکیدات مقام عالی وزارت نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران است.

وی متذکر شد: بخشی از کاریابی دکل ها به صورت مستقیم از سوی شرکت ملی نفت ایران انجام و واگذاری بخشی دیگر نیز برمبنای مناقصاتی است که از سوی شرکت ملی حفاری ایران برگزار می شود.

موسوی با بیان اینکه شرکت ملی حفاری ایران حدود ۷۰ درصد از ناوگان حفاری کشور را در اختیار دارد، گفت: امضای این قراردادها با حمایت های همه جانبه شرکت ملی نفت ایران در مسیر تسریع اجرای قراردادهای مرحله دوم طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت صورت گرفته است.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت ملی نفت ایران، وی از آمادگی کامل شرکت ملی حفاری برای ارائه خدمات حفاری یا اجاره دکل ها در اجرای فعالیت های توسعه ای در حوزه خشکی و فراساحل خبر داد و گفت: در همین راستا، هم اکنون مذاکراتی نیز با شرکت های ملی مناطق نفتخیز جنوب، نفت فلات قاره و مدیریت اکتشاف در دست انجام است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن