آمازون از دوربین‌ها حرارتی برای تشخیص علائم کرونا استفاده می‌کند

آمازون، غول بزرگ فروش اینترنتی، با نصب دوربین‌های حرارتی بنا دارد به تشخیص کارمندانی که احتمالا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا تب کرده‌اند سرعت بخشد.

چندین کارمند آمازون در دست کم ۵۰ مرکز این شرکت در آمریکا به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و بسیاری از آنها می‌گویند فاصله‌گیری فیزیکی در ساختمان‌ها و سوله‌های توزیع آمازون ممکن نیست.

دوربین‌های حرارتی می‌توانند کسانی که حرارت بدن‌شان بالاتر از دیگران است را از میان جمع اطراف آنها تشخیص دهد و آن طور که گزارش شده می‌تواند از دستگاه‌های تب‌سنج که از نزدیک کردن به پیشانی افراد درجه حرارت آنها را می‌سنجد کارآمدتر عمل کند.

یک سخنگوی آمازون گفته: ما اندازه‌گیری حرارت بدن را به طور روزانه انجام می‌دهیم و دیگر اقدامات پیش‌گیرانه را هم به کار می‌گیریم تا سلامت و ایمنی کارمندانمان که در این اوضاع خدمات بسیار حیاتی به مردم ارایه می‌کنند را تامین کنیم.

این سخنگوی آمازون گفته استفاده از دوربین‌های حرارتی همچنین جایگزین دماسنج‌های دستی در ورودی‌های فروشگاه‌های خوار و بار فروشی هول فودز خواهد شد.

آمازون می‌گوید استفاده از تکنولوژی دوربین‌های حرارتی به این شرکت در اندازه‌گیری حرارت دمای بدن کارمندان کمک و همچنین به لحاظ فیزیکی کم دردسرتر است.

دیوید بلین، مدیر شرکت ترمااسکن می‌گوید استفاده از دوربین‌های حرارتی برای شناسایی کسانی که ممکن است بیمار باشند از سال ۲۰۰۳ و پس از همه‌گیری سارس (از خانواده ویروس‌های کرونا) در فرودگاه‌های مختلف جهان مرسوم شده است.

«ما اکنون شاهد افزایش استفاده از این فناوری در کارخانه جات و مراکز مختلف تجاری هستیم به طوری که پاسخگویی به میزان تقاضای مشتریان دشوار شده است.»

با این حال، سازمان جهانی بهداشت نسبت به استفاده از این دستگاه‌ها هشدار داده و گفته ممکن است این دوربین‌ها به خطا افراد را مبتلا به کرونا شناسایی کنند و همچنین ممکن است بروی افرادی که بدون نشانه هستند اثری نداشته باشند و به این ترتیب حاملان ویروس کرونا را شناسایی نکنند.

با وجود این آقای بلین که شرکت تحت امر او یکی از تولیدکنندگان عمده این دوربین‌هاست از کارآیی آنها دفاع کرده و «دقت آنها را فوق‌العاده توصیف کرده است».

از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا، خرید آنلاین با افزایش فوق العاده‌ای داشته چرا که بسیاری از فروشگاه‌ها به علت محدودیت‌های قرنطینه تعطیل‌اند.

در ماه مارس، آمازون یک کارگر خود را که قصد ترتیب دادن یک تجمع اعتراضی علیه یکی از انبارهای توزیع اجناس این شرکت در نیویورک را داشت اخراج کرد.

همزمان ۶ انبار توزیع این شرکت در فرانسه، دست کم تا دو روز دیگر، چهارشنبه ۲۲ آوریل، بسته خواهد ماند چرا که نسبت به رعایت موازین بهداشتی و دستور العمل‌های کرونا در آنها شکایت شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن