آمریکا در 2022 بزرگترین صادرکننده ال ان جی دنیا می شود

ایالات متحده بر آن است تا سال 2022 با عبور از جایگاه قطر و استرالیا در صادرات ال ان جی، تبدیل شود به بزرگترین صادرکننده گاز طبیعی مایع دنیا.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، در سالی که چین و دیگر کشورهای دنیا به ویژه اروپایی ها به دنبال منبع کافی سوخت برای تامین گرمایش و تولید برق بودند، ایالات متحده توانست خود را به عنوان یک عرضه کننده گاز در دنیا بشناساند و احتمالا سال آینده از تمامی کشورهای دنیا در این زمینه پیشی خواهد گرفت.

از سال 2015 تاکنون تقاضای جهانی ال ان جی هر سال به رکورد جدیدی دست یافته است. عمده دلیل افزایش تقاضا، نیاز بازارهای چین و دیگر کشورهای آسیایی است. بیشتر این عطش جهانی برای ال ان جی را ایالات متحده تامین می کند که توانسته است آرام آرام صادرات ال ان جی خود را افزایش دهد و از سال 2016 به این طرف هر سال در صادرات رکورد جدیدی به ثبت برساند.

A liquified natural gas (LNG) storage facility of the ENN Group Co is under construction in Baoding, Hebei province, China, December 5, 2017. REUTERS

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) پیش بینی کرده است که صادرات ال ان جی این کشور در سال 2022 به مرز 11.5 میلیارد فوت مکعب در روز خواهد رسید.

به این ترتیب گلدمن ساچ انتظار دارد میزان صادرات ال ان جی ایالات متحده در سال آینده معادل 22 درصد 53.3 میلیارد فوت مکعب تقاضای ال ان جی جهانی باشد.

اگر این پیش بینی رخ دهد ایالات متحده در سال آینده در صادرات ال ان جی استرالیا و قطر را پشت سر خواهد گذاشت و به صدر جدول صادرکنندگان این محصول خواهد رسید.

هر یک ملیارد فوت مکعب گاز برای تامین گاز مورد نیاز روزانه 5 میلیون خانه در ایالات متحده کافی است.

National Grid’s liquified natural gas (LNG) plant is seen at the Isle of Grain in southern England August 16, 2013. REUTERS
برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن