آمریکا یک شرکت چینی را به اتهام ارتباط با ماهان‌ ایر تحریم کرد

تحریم شرکت چینی «شانگهای سینت لوجستیک لیمتید»

ایالات متحده آمریکا از تحریم و مجازات یک شرکت چینی خبر داد که به ادعای واشنگتن با ماهان ایر، شرکت هواپیمایی ایرانی تحت تحریم ایران همکاری داشته است.

مایک پمپئو،‌ وزیر امور خارجه آمریکا با اعلام این مطلب تصریح کرد که شرکت چینی «شانگهای سینت لوجستیک لیمتید» به دلیل همکاری در زمینه نمایندگی فروش و خدمات رسانی به ماهان ایر تحت تحریم‌های ایالات متحده قرار می‌گیرد.

مایک پمپئو در بیانیه‌ای تصریح کرد: تعداد کشورهایی که همچنان میزبان پروازهای ماهان ایر هستند به سرعت در حال کاهش است و جمهوری خلق چین یکی از معدود میزبانان پروازهای این شرکت است.
پمپئو همچنین ضمن اشاره به تحریم‌های درنظر گرفته شده برای شرکت چینی به دلیل خدمات رسانی به ماهان ایر، به دیگر شرکت‌هایی که با ماهان همکاری کنند هشداد داد و تاکید کرد همکاری با این شرکت تبعات سنگینی برای آنها به همراه خواهد داشت.

در بخش دیگری از بیانیه وزیر امور خارجه آمریکا آمده است: «ایالات متحده از اینکه بسیاری از دولت‌ها و شرکت‌های مختلف در اروپا، خاورمیانه و آسیا به شکلی مدبرانه اقدام به قطع همکاری با ماهان ایر کرده‌‌اند، بسیار خرسند است.»

واشنگتن در حالی اقدام به تحریم یک شرکت چینی به بهانه همکاری با ماهان ایر کرده که روابط واشنگتن و پکن به دلیل بحران سلامت ناشی از شیوع ویروس کرونا به تازگی متشنج شده است. واشنگتن پکن را به بی کفایتی در مدیریت بحران کرونا و عدم اطلاع رسانی به موقع در خصوص ماهیت مرگبار بیماری ناشی از ابتلا به این ویروس متهم کرده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن