آیا شرکت‌های نفتی آمریکایی با اوپک تبانی کرده اند؟

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا ارتباط مدیران شرکت نفتی آمریکایی با مقام‌های اوپک را بررسی می‌کند.

به گزاش رویترز، خبرگزاری بلومبرگ روز جمعه (۲۹ تیر) به نقل از منابعی گزارش داد که کمیسیون تجارت فدرال ایالات‌متحده آمریکا در حال تحقیق از مدیران شرکت‌های نفتی بزرگ ازجمله «هس»، «اکسیدنتال» و «دایموندبک انرژی» در ارتباط با مقام‌های سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است.

هر سه شرکت آمریکایی به‌دنبال معاملات چند میلیارد دلاری هستند که کمیسیون تجارت فدرال آمریکا در حال بررسی آن‌هاست.

در این گزارش آمده است که تحقیقات کنونی در ارتباط با مقام‌های اوپک بخشی از بازنگری نهاد تنظیم‌گر ضدانحصار ایالات‌متحده است و بازرسان به دنبال شواهدی مبنی بر تبانی بر سر پویایی بازار نفت هستند.

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا در اوایل سال جاری میلادی اسکات شیفلد، مدیرعامل پیشین شرکت پایونیر را به اتهام تلاش برای تبانی با اوپک به‌منظور افزایش قیمت نفت، از عضویت در هیئت‌مدیره اکسون منع کرد.

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا زمانی که خرید ۶۰ میلیارد دلاری پایونیر ازسوی اکسون را تأیید کرد، این اقدام را انجام داد.

شرکت آمریکایی هس در بیانیه‌ای اعلام کرد که اتهام‌های مربوط به ارتباطات خارج از عرف با اوپک بی‌اساس است.

کمیته بودجه سنای ایالات‌متحده آمریکا ماه گذشته میلادی تحقیقاتی را از تولیدکنندگان داخلی نفت ازجمله اکسون‌موبیل و شورون درباره هرگونه تلاش به‌منظور هماهنگی غیرقانونی قیمت نفت با اوپک آغاز کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن