آی‌اچ‌اس: رکورد انرژی‌های تجدیدپذیر در 2021 شکسته می شود

ظرفیت جهانی انرژی های تجدیدپذیر در سال 2021 کووید 19 را به مبارزه می طلبد و در بخش تولید برق انرژی های تجدیدپذیر رکورد جدیدی را به جا خواهند گذاشت.

به گزارش «انرژی امروز» از اویل پرایس، ظرفیت نصب شده انرژی های تجدیدپذیر در حال افزایش است و بخش انرژی های خورشیدی و بادی به رکوردهای جدیدی دست یافته است.

بر اساس گزارش جدید آی اچ اس مارکیت، IHS Markit، چین توانسته است بیشترین میزان تولید انرژی تجدیدپذیر را از آن خود کند. در این زمینه ظرفیت نیروگاه های خورشیدی این کشور، نیروگاه های بادی ساحلی و نیز فراساحلی چین افزایش قابل توجهی نشان می دهد.

سال گذشته انرژی های تجدیدپذیر نشان دادند که بیشترین میزان مقاومت در برابر شیوع پاندمی کووید 19 را دارند.

آژانس بین المللی انرژی IEA، در گزارش انرژی های تجدیدپذیر خود در سال 2020، می گوید در مقایسه با تمامی انرژی های تولیدی از سوخت فسیلی، تجدیدپذیرها توانستند میزان تولید برق را در سال 2020 تا 6.6 درصد افزایش دهند، درحالی که کل تقاضای انرژی در تمام دنیا تا 2.2 درصد کاهش داشت.

آژانس بین المللی انرژی می گوید سرمایه گذاری بر انرژی های تجدیدپذیر هم در این سال افزایش یافت درحالی که سرمایه گذاری برای سوخت های فسیلی با کاهش همراه بوده است.

بر اساس پیش بینی IEA، به دلیل سیاست های حمایتی دولت ها ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر در سال 2021 تا 10 درصد افزایش خواهد یافت.

IHS Markit انتظار دارد راه اندازی ظرفیت انرژی های خورشیدی 30 درصد افزایش یابد و از این میزان ظرفیت 35 درصد آن در چین خواهد بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن