ابراز امیدواری ایرباس برای کاهش محدودیت های سفر با آتش بس جنگ تجاری

مدیر اجرایی شرکت هواپیماسازی اروپایی ایرباس روز یکشنبه خواستار «آتش بس» در جنگ تجاری دو سوی اقیانوس اطلس برای سوبسیدهای هواپیمایی شد.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، ایرباس می گوید تعرفه های tit-for-tat  در هواپیمایی ها و دیگر کالاها خسارت های کووید 19 بر این صنعت را تشدید کرده است.

پس از یک سری مذاکرات طولانی مدت در سال 2019 در سازمان تجارت جهانی واشنگتن یک سری تعرفه های 15 درصدی واردات بر جت ها هواپیماهای ایرباس وضع کرد و در پاسخ هم اتحادیه اروپا بر روی جت های بوئینگ تعرفه های وضع کرد. شراب و ویسکی و دیگر محصولات هم در همین گروه قرار می گیرند.

گولائوم فوری

حالا گولائوم فوری، مدیر اجرایی ایرباس، در یک مصاحبه رادیویی می گوید که «این تنش ها اکنون دیگر قدیمی شده و ما را در وضعیت ضرر دراز مدت قرار داده است. ما حالا در وضعیتی هستیم که عقل حکم می کند با اعلام یک آتش بس تجاری این تنش ها را حل کنیم».

پیش ازاین برزیل هم که بر سر سوبسید جت های کوچک با کانادا به مشکل برخورده بود با پس گرفتن شکایت خود از اوتاوا خواهان مذاکرات صلح طلبانه بین دو کشور و حمایت جهانی از آژانس های هواپیمایی شد.

فوری می گوید این تنش ها باعث شده است که در طول پاندمی کرونا بوئینگ هم ضرر بالایی ببیند.

 

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن