اتحادیه اروپا: بانک جهانی سرمایه گذاری بر سوخت های فسیلی را متوقف کند

مقامات ارشد اتحادیه اروپا از مدیریت بانک جهانی خواستند تا استراتژی های این بانک در باره تغییرات اقلیم را توسعه داده و سرمایه ‌گذاری در پروژه های مرتبط با نفت و گاز را در تمام دنیا متوقف کند.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، اتحادیه اروپا همچنین از بانک جهانی خواسته است تا به تدریج سرمایه گذاری در پروژه های مربوط به گاز طبیعی را نیز متوقف کنند.

در نامه‌ای شش صفحه ای که اتحادیه اروپا برای بانک جهانی فرستاده است از برنامه های این بانک برای کاهش انتشارات کربن قدردانی شده است.

اما این نامه از این بانک که بزرگ ترین تامین کننده مالی پروژه های اقلیمی در جهان در حال توسعه است می خواهد که بیشتر از این عمل کند.

در این نامه آمده است که «ما فکر می کنیم که بانک جهانی باید جلوتر رود و سرمایه گذاری بر تمامی پروژه های نفت و زغال سنگ و پروژه ای در ارتباط با این سوخت های فسیلی را قطع کند و در آینده و به تدریج سرمایه گذاری بر پروژه های تولید برق از گاز طبیعی را مگر در مواد بسیار استثنایی متوقف کند».

منظور اتحادیه اروپا از این سرمایه گذاری مخصوصا پروژه سرمایه گذری 620 میلیون دلاری مایع سازی گاز طبیعی در موزامبیک است اما انتظار ندارند به این زودی شاهد توقف این پروژه باشند.

بانک جهانی می گوید در پروژه های مربوط به تغییرات اقلیم 83 میلیارد دلار سرمایه کرده است.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن