اتحادیه اروپا به دنبال کاهش انتشارات هوانوردی

الزام ایرلاین های اروپایی به استفاده از سوخت های پایدار

اتحادیه اروپا قصد دارد سهمیه های انتشار برای صنعت هوانوردی در نظر بگیرد تا این صنعت به فکر استفاده از سوخت های پایدار باشد.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، کمیسیون اروپا می گوید به دنبال کاهش سهم صنعت هوایی در تغییرات اقلیم است.

در حالی که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا انتشارات صنعت هوایی کاهش یافت، اما از سال 2013 تا 2019 انتشارات CO2 حاصل از پرواز هواپیماها در اتحادیه اروپا هر ساله افزایش داشته است.

آن طور که مشخص است صنعت هوایی گویی از اهداف اتحادیه اروپا برای دست یابی به هدف اقلیم خنثی بسیار فاصله دارد.

حالا کمیسیون اروپا برای مقابله با چنین مشکلی برنامه ریزی کرده است تا صنایع هوایی و ایرلاین ها از سوخت های کم کربن استفاده کنند، سوخت هایی مثل بیوسوخت مایع و سوخت های تولید از برق تجدیدپذیر به جای سوخت های فسیلی.

کمیسیون اروپا با هم فکری هم در روز چهارشنبه، گزینه های خود را اعلام کرده است: سهمیه بندی برای ایرلاین ها برای استفاده از سوخت های پایدار.

گزینه های دیگری هم مطرح هستند، سیستم تجارت اروپایی برای اعتبار کربن سوخت، تجارت اروپایی برای تولید سوخت پایدار و یا سازماندهی اعتبار گذاری «ایرلاین های سبز».

در حال حاضر سوخت های پایدار فقط 0.05 درصد در سوخت جت اتحادیه اروپا سهیم هستند و و در مقابل سوخت های سنتی هزینه بالایی هم دارند. به همین دلیل تقاضا برای این سوخت ها هم کاهش یافته است.

کمیسیون اروپا می گوید می خواهد برای نفت سفید سوخت هواپیما مالیات وضع کند.

آلمان، هلند، فرانسه، بلژیک و دانمارک خواهان برقراری مالیات بر بخش هوانوردی هستند تا اثرات زیست محیطی این بخش کاهش یابد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن