اتحاد «طلایی» حفتر- مادورو؟

مادورو و ژنرال حفتر طلا مبادله می کنند

وال استریت ژورنال در گزارشی نوشته است که ژنرال خلیفته حفتر از لیبی با نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا، معامله طلا انجام می دهند. بر اساس اعلام وال استریت ژورنال، حفتر با تحویل گرفتن طلا از مادورو، به ونزوئلا دلار ارسال می کند.

به گزارش «انرژی امروز» دولت لیبی اعلام کرده است که این تبادل طلا و دلار توسط هواپیماهای شخصی ژنرال خلیفه حفتر انجام می شود.

وال استریت ژورنال می گوید هواپیماهای خلیفه حفتر در ونزوئلا طلا بار می زنند و دلار تحویل ونزوئلا می دهند. ایالات متحده و جامعه بین الملل از دولت لیبی که با ژنرال خلیفه حفتر در نبرد است حمایت می کنند و در ردیابی هواپیماهای حفتر به دولت لیبی کمک می کنند.

نیروهای ژنرال حفتر در ماه ژانویه میادین نفتی و ترمینال های صادراتی لیبی را به تصرف خود درآورده بودند و مانع صادرات نفت لیبی شدند به طوری که صادرات نفت این کشور از 1.2 میلیون بشکه در روز قبل از جنگ به 100 هزار بشکه رسید.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن