اتصال دوباره نیروگاه اتمی زاپوریژیا به شبکه برق اوکراین

پس از یک وقفه دو هفته‌ای نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا دوباره به شبکه برق اوکراین متصل شد. اتصال این نیروگاه به شبکه برق اوکراین برای خنک نگه‌داشتن میله‌های سوخت اتمی مهم است.

به گزارش «انرژی امروز» از دویچه وله، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین روز شنبه ۱۷ سپتامبر از بازسازی یکی از خطوط اصلی برق اوکراین خبر داد که برای خنک کردن  میله‌های سوخت در تاسیسات تحت اشغال نیروهای روسی استفاده می‌شود.

ظرف دو هفته که برق قطع بود، خنک کردن میله‌های سوخت از طریق خطوط اضطراری ادامه داشت که در برخی مواقع به دلیل درگیری از کار می‌افتاد.

رآکتورهایی که هنوز فعال بودند آخر هفته گذشته فعالیت خود را متوقف کردند اما خنک کردن میله‌های سوخت اتمی ادامه یافت.

رافائل گروسی، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی هشدار داده است که با وجود بهبود وضعیت عمومی در نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا اوضاع ناپایدار است. اگرچه در چند روز گذشته به نیروگاه اتمی تیراندازی نشده اما درگیری در اطراف نیروگاه ادامه دارد.

گروسی در گزارش‌های خود در باره  نیروگاه از جمله به اطلاعات دو کارشناس آژانس اتمی که به عنوان ناظر در تاسیسات زاپوریژیای اوکراین مستقر هستند، اشاره می‌کند.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن