اتوبوس های دو طبقه لندن برقی می شوند

یک شرکت انگلیسی اتوبوس دوطبقه برقی ساخته است که با یک‌بار شارژ برای کار در شهری مانند لندن، شارژ کافی را در اختیار خواهد داشت.

به گزارش «انرژی امروز» از دویچه وله، شرکت انگلیسی Equipmake  با الهام از اتوبوس‌های خاطره‌انگیز دو طبقه لندن، یک محصول برقی با قدرت ۵۳۴ اسب بخار ساخته است. این اتوبوس می تواند گشتاور ۳۵۰۰ نیوتن‌متری را تولید کند که عدد بسیار بالایی است این اتوبوس برقی با یک‌بار شارژ برای کار در شهری مانند لندن، شارژ کافی را در اختیار خواهد داشت.

این اتوبوس دوطبقه Jewel E  نام دارد و البته همچنان در مراحل تحقیق و توسعه قرار داشته با این همه آینده روشنی دارد.

این محصول از یک باتری لیتیوم یونی با حداکثر ظرفیت ۵۴۲ کیلووات ساعت استفاده می‌کند. یکی از مشکلات در خودروهای برقی کمبود جا برای باتری‌ها است اما این محصول فضای کافی برای جاگذاری باتری‌ها را دارد.

بریتانیا به چهار هزار اتوبوس برقی  تا سال ۲۰۲۴ نیاز دارد و با این کار سعی دارد شهرهای آلوده خود را تمیزتر کند. با این همه منتقدان می‌گویند به دلیل تولید برق با انرژی‌های فسیلی عملا تنها آلودگی از شهرها خارج و به مناطق دیگر برده می شوند.

اتوبوس‌های برقی لندنی قرار است شب‌ها تا خدمت مجدد در سیستم حمل و نقل عمومی در شارژ باشند.

میزان بالای زباله ناشی از باتری این اتوبوس‌ها از نگرانی‌های حامیان محیط زیست است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن