اجرای اولین عملیات لجستیکی پهبادی فراساحلی دنیا در ایکواینر

حمل بار در تاسیسات نفتی با پهبادها

عملیات لجستیکی یک سکوی نفتی با نام Troll A در دریای شمال از منطقه نفتی Mongstad توسط یک پهباد انجام شد. این برنامه توسط شرکت ایکواینر و با موفقیت انجام شده است.

به گزارش «انرژی امروز» از Worldoil، آرن سیگو نیلود، معاون ایکواینر می گوید این عملیات به سرعت انجام شد و ما به این نتیجه رسیدیم که تکنولوژی پهبادها توانایی بالایی در انجام عملیات مربوط به انتقال تجهیزات در زیر دریا و از روی دریا دارد.

ایکواینر در نظر دارد از این تکنولوژی برای دیگر تاسیسات نفتی در فلات قاره نروژ استفاده کند.

بر اساس اعلام ایکواینر، این تکنولوژی علاوه بر اینکه باعث کاهش انتشارات CO2 تولیدی این تاسیسات می شود، بهره وری در تولید نفت و گاز نروژ را افزایش می دهد. از طرفی این تکنولوژی نقش موثری در ایجاد و تولید راه حل های بر مبنای انرژی در فلات قاره نروژ خواهد داشت.

در این عملیات یک پهباد پرواز 80 کیلومتری تا میدان troll به مدت یک ساعت در ارتفاع 5 هزار پایی را انجام داد. این اولین بار در دنیاست که پهبادی برای چنین منظوری استفاده می شود. پهباد مورد استفاده در این عملیات Camcopter s-100 model بود که ساخته شرکت Schiebel است.

این پهباد توان اجرای 7 هزار ساعت پرواز را دارد. طول این پهباد بیش از 4 متر و وزن آن 100 کیلوگرم است. سرعت آن 150 کیلومتر در ساعت است و و قادر به حمل 50 کیلوگرم بار است.

این پهبادها برای مقاصدی چون بازرسی و رصد فنی تاسیسات فراساحلی هم استفاده می شوند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن