اجرای طرح جداسازی دی اکسید کربن در طرح اتانل کالیفرنیا توسط بیکر هیوز

بیکر هیوز بر اساس یک مطالعه جدید اعلام کرده است که می تواند سالانه بیش از 2 میلیون تن دی اکسید کربن را از دو طرح اتانول در کالیفرنیا جداسازی کرده و در زمین دفن کند.

به گزارش «انرژی امروز» از ورلد اویل، این پروژه قرار است توسط شرکت آمتیز (Aemetis )، شرکت فعال در زمینه تولید گاز طبیعی و سوخت های تجدیدپذیر انجام گیرد که تمرکز آن تولید محصولات با شدت کربن صفر است.

مراحل بازبینی تشکیلات زمین شناسی جذب و جدا سازی کربن توسط شرکت جذب و ذخیره سازی کربن آمتیز انجام شود و هدایت این پروژه به عهده شرکت بیکر هیوز است.

بیکر هیوز تخمین می زند که یک میلیون تن در سال را بتوان در تشکیلات نمکی نزدیک به سایت اتانول کیاس ذخیره کرد. همچنین 1.4 میلیون تن در سال کربن هم در سایت ریوربانک قابل ذخیره سازی است.

آنطور که بیکرهیوز اعلام کرده است دو چاه تزریق دی اکسید کربن در سایت بیوسوخت آمتیز حفر خواهد شد.

بعد از تکمیل پروزه جذب و ذخیره سازی کربن، این پروژه قادر خواهد بود سالانه 2 میلیون تن دی اکسید کربن را جذب و ذخیره سازی کند.

کارکرد این پروژه در جذب کربن برابر با میزان انتشاراتی است که 460 هزار خودروی شخصی تولید می کنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن