اجرای عملیات ۱۵ پروژه مهار سیلاب در منطقه پارس جنوبی

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از اجرای عملیات ۱۵ پروژه مهار سیلاب به صورت همزمان با مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد ریال توسط سازمان منطقه ویژه پارس، در منطقه پارس جنوبی خبر داد.

به گزراش «انرژی امروز» از منطقه ویژه پارس، ایرج خرم دل اظهار داشت: این پروژه ها با دستور وزیر محترم‌ نفت و تاکیدات مدیرعامل محترم شرکت ملی نفت و به منظور تکمیل مهار سیلاب و آب های سرگردانی که از سمت حوضه های آبریز  بالا دست به سمت تاسیسات پارس جنوبی سرازیر میشدند، عملیاتی شده و هدف از طرح مهار و دفع سیلاب منطقه ویژه پارس، کنترل سیلاب‌های پارس جنوبی است، به نحوی که تأسیسات احداثی پایین‌دست دچار آسیب و خسارت‌ نشوند و با اجرای این پروژه، تمامی آب ها توسط سدها و کانال های هدایت سیلاب کنترل و مهار خواهند شد.

خرم دل یادآور شد: تاسیسات صنعتی و پالایشگاه ها به دلیل نبود این سد ها با مشکلات فراوانی در فصل بارندگی روبرو خواهند شد که با دستور وزیر محترم نفت و همچنین کمیته بحران وزارت نفت، این پروژه در دو منطقه پارس یک و پارس دو کنگان اجرایی شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: اکنون این پروژه ها از پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردار هستند و عملیات اجرایی آنها نیز مطابق برنامه زمان بندی شده در حال انجام است و نظارت بر عملکرد پیمانکاران این پروژه ها بر عهده ی مدیریت طرح های مهندسی و همچنین مدیریت های مناطق پارس یک و دو منطقه ویژه پارس می باشد .

این مقام مسول بیان داشت: با اجرای این پروژه ها و وجود ۲۷ سد تاخیری که در منطقه فعال خواهد شد ، همچنین ۸۰ کیلومتر کانال مهار سیلاب و ۲۰۰ زیرآبگذر، این نوید را می دهیم که دیگر نگرانی در زمینه آسیب و یا خسارت های احتمالی به پالایشگاه ها و مناطق پایین دست در منطقه پارس یک و دو توسط سیلاب وجود نخواهد داشت.

خرم دل تاکیدکرد: با بررسی هایی که توسط متخصصان انجام شده، این پروژه با این سطح و با این حجم از کار یک رکورد در مهار سیلاب می باشد که توسط سازمان منطقه ویژه اجرا می‌شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن