احتمال از هم پاشیدگی بزرگ ترین گروه خودروسازی جهان

نیسان قصد فروش 34 درصد سهام میتسوبیشی موتورز را دارد

بر اساس گزارش روز دوشنبه بلومبرگ، گروه نیسان موتور به دنبال فروش بخشی یا تمام 34 درصد سهام خود در شرکت میتسوبیشی است. به این ترتیب آینده بزرگ ترین اتحاد خودروسازی جهان، رنو-میتسوبیشی- نیسان، مشخص نیست.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، اگر قرار باشد نیسان سهام خود در میتسوبیشی را بفروشد احتمالا در ترکیب اتحاد و ادغام سه شرکت میتسوبیشی، نیسان و رنو فرانسه (Renault) تغییراتی به وجود خواهد آمد.

با اعلام این خبر سهام نیسان 5 درصد و سهام میتسوبیشی موتورز تا 3 درصد افزایش یافت.

سخنگوی شرکت نیسان به رویترز گفته است که هیچ برنامه ای برای تغییر در ساختار سرمایه ای شرکت ندارند. سخنگوی میتسوبیشی هم همین نظر را دارد به اضافه این که شاید میتسوبیشی همکاری با این اتحاد سه شرکتی را ادامه دهد.

شرکت رنو فرانسه هنوز در باره این خبر واکنشی نشان نداده است.

نیسان به دنبال بازیابی خود بعد از شیوع پاندمی کرونا و اثرات مضر آن بر صنعت خودروسازی است. بلومبرگ می گوید که نیسان می تواند سهام خود در گروه میتسوبیشی را به شرکتی چون میتسوبیشی کورپ بفروشد که یک پنجم سهام میتسوبیشی موتورز را در اختیار دارد.

اما چنین فروشی آینده اتحاد سه شرکت میتسوبیشی، نیسان و رنو را در هاله ای از ابهام فرو برده است، اتحادی که کارلوس گون، آن را پایه گذاری کرد اما به جرم سوءاستفاده مالی در سال 2018 دستگیر شد. و بنابراین این اتحاد هم با مشکلات بسیاری مواجه شد.

43 درصد سهام نیسان در اختیار رنو است.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن