احداث خط انتقال گاز نایین به انارک کلید خورد

معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به احداث خط انتقال گاز ۱۶ اینچ شهرستان نایین به انارک گفت: احداث این خط انتقال به طول حدود ۸۹ کیلومتر با هدف پایداری گاز در شهرستان انارک و حذف گازرسانی از طریق سی‌ان‌جی است.

به گزارش «انرژی امروز» از شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی در نشست شورای اداری شهرستان نایین ضمن بیان این مطلب، اظهار کرد: وضع گازرسانی به استان اصفهان مناسب است، اما بخش‌هایی از شهرستان نایین، خور و بیابانک با مشکلاتی روبه‌رو هستند که با اقدام‌های انجام‌شده و دستور وزیر نفت، گشایش‌هایی در این شهرستان‌ها ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌هایی که در تأمین سرانه خانوار وجود داشت و بر اساس مصوبه‌های مجلس شورای اسلامی و با دستور وزیر نفت در هیئت مدیره شرکت ملی گاز ایران، اعتبار مورد نیاز برای احداث خط انتقال گاز ۱۶ اینچ نایین – انارک و گازرسانی به ۱۲ روستای خور تأمین شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه‌ها تصریح کرد: در مرحله نخست، اعتبار ۵۰۵ میلیارد تومان تعریف شده که امیدواریم این پروژه در کمتر از یک سال اجرایی شود.

چگنی گفت: طرح‌های دیگری نیز در دستور کار است که در مراحل بعدی انجام می‌شود، از این‌رو به نظر می‌رسد با گازرسانی به شهرستان‌های نایین، خور و بیابانک مشکلی وجود نداشته باشد و بتوانیم گاز کافی را برای توسعه صنعت در این شهرستان‌ها در اختیار صنعتگران قرار دهیم.

وی یادآور شد: گازرسانی به مرغداری و دامداری کلوت محمدیه نایین، پایگاه شهید شرافت و خطوط تغذیه این شهرستان نیز در دستور کار است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن