اخراج صدها کارمند از شرکت اکسون موبیل

غول نفتی آمریکا یک سوم هزینه های خود را کاهش می دهد

غول نفتی اکسون موبیل قصد دارد با تمرکز بر کارآمدتر کردن زیرساخت ها و کوچکتر کردن شرکت، تعدادی از کارمندان این شرکت در ایالات متحده را کاهش دهد.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، به گفته یک مقام آگاه در شرکت اکسون موبیل، اعلام کرده است که بین 5 تا 10 درصد از مشاغل این شرکت در ایالات متحده تعطیل خواهند شد.

اکسون موبیل در بیانیه ای اعلام کرده است که هیچ هدف خاصی از این کاهش کارکنان ندارد. این شرکت در ادامه آورده است که «ما یک برنامه مدیریتی ارزیابی روتین کارمندان را خود داریم».

دارن وود، مدیراجرایی اکسون موبیل، ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد از تعداد قراردادهای شرکت بکاهد و این شرکت را کم حجم تر کند.

کاهش تقاضای نفت این غول نفتی را مجبور کرده است تا در برنامه های توسعه ای تجدیدنظر کرده و هزینه های جهانی خود را تا یک سوم، یعنی 10 میلیارد دلار کاهش دهد.

البته تنها اکسون موبیل نیست که اقدام به کاهش هزینه های خود کرده است. پیش از این شورون و بریتیش پترولیوم هم اعلام کردند که مجموعا 16 هزار کارمند خود را کنار می گذارند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن