ادامه جریان رو به شرق گاز در خط لوله یامال روسیه، از آلمان به لهستان

خط لوله گاز یامال که گاز را از روسیه به اروپا و غرب می‌رساند چند هفته‌ای است که رو به شرق جریان یافته و گاز را از آلمان به لهستان منقل می‌کند.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، داده‌های موسسه کسکید، اوپراتور شبکه خط لوله گاز در آلمان، نشان می‌دهد که از 21 دسامبر تاکنون ارتباط گازی بین لهستان و آلمان به صورت برعکس برقرار بوده است و همین امر بر قیمت گاز در اروپا افزوده است.

خط لوله یامال حدود یک ششم از صادارت گاز روسیه به اروپا و ترکیه را از خود عبور می کند.

در روز یکشنبه صبح، میزان عبور گاز از این خط لوله به شدت افت کرد و به ساعتی 1.5 میلیون کیلووات ساعت کاهش یافت.

هنوز مشخص نیست که چه زمانی قرار است جریان گاز به سمت غرب و آلمان برقرار شود.

A view shows pipelines near a gas processing facility, operated by Gazprom company, at Bovanenkovo gas field on the Arctic Yamal peninsula, Russia May 21, 2019. Picture taken May 21, 2019. REUTERS

گازپروم، غول صادرات گاز روسیه به اروپا می‌گوید که انتظار دارد در ماه جاری میلادی در برخی نقاط این خط لوله بتواند مسیر گاز را برعکس کند.

برخی سیاستمداران اروپایی روسیه را متهم می کنند به عمد مسیر جریان گاز در خط لوله یامال را تغییر داده است اما روسیه همیشه این اتهامات را رد کرده و می گوید روسیه و گازپروم مقصر نیستند اما اروپایی‌ها عکس شدن جریان از یامال را به این ربط می دهند که روسیه برای گرفتن مجوز انتقال گاز از طریق پروژه نورد استریم 2 قصد دارد به اروپا فشار وارد آورد.

الکساندر نواک روز شنبه اعلام کرد کشورش آماده انتقال حجم بالایی از گاز به سمت اروپاست، ولی فقط در صورتی که اروپا با قراردادهای بلند مدت گازی با اروپا موافقت کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن