ارائه روشی جدید برای اندازه گیری انتشارات متان تاسیسات فراساحلی

شرکت انرژی نپتون و صندوق دفاع محیط زیست اعلام کردند که با همکاری هم روشی نوین برای اندازه گیری انتشارات متان از تاسیسات فراساحلی نفت و گاز ارائه کرده اند.

به گزارش «انرژی امروز» از انرژی ایندیستری ریوو، تیمی از محققان بین المللی گرد هم آمدند تا انتشارات متان تاسیسات فراساحلی را اندازه کنند و منابع اصلی این انتشارات را شناسایی و نسبت به قطع آنها اقدام کنند.

متان ترکیب اصلی گاز طبیعی و قوی‌ترین گاز گلخانه ای است. برای رسیدن به اهداف اقلیمی پاریس باید انشارات متان تولیدی از زنجیره ارزش گاز حذف شوند.

برای اندازه گیری انتشارات متان این تاسیسات جدیدترین تکنولوژی های مربوط به پهبادها و سنسوری های حساس به متان استفاده شده  و در سکوی سیگنوس در دریای شمال بریتانیا مورد استفاده قرار گرفته است تا عملیات های بهره برداری از این سکو به دقت بررسی شود.

عملیات هایی که در این سکو مورد بررسی قرار گرفته اند شامل جداسازی گاز، خشک سازی و تکنولوژی های متمرکز سازی و نیز فلرینگ بوده است.

در اکتبر گذشته کمیسیون اروپا استراتژی را اعلام کرد که بر اساس آن قوانین انتشارات متان تعیین شده و از صنایع نفت و گاز خواسته شده به استانداردهای انتشارات در استفاده یا فروش محصولات نفتی در اتحادیه اروپا توجه کنند.

اتحادیه اروپا بزرگ ترین وارد کننده گاز دنیا است و 85 درصد گاز مصرفی خود را از خارج از این اتحادیه تامین می کند.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن