اردوغان از افزایش برآوردهای ترکیه از ذخایر گازی دریای سیاه خبر داد

اتمام حجت ترکیه با صادرکنندگان گاز: ارقام رقابتی بدهید

رییس جمهور ترکیه روز شنبه اعلام کرد ترکیه برآوردهای خود از میزان ذخایر میدان گازی در دریای سیاه را افزایش و به 405 میلیارد متر مکعب رسانده است.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، رجب طیب اردوغان در ماه آگوست اعلام کرده بود که این میدان گازی در دریای سیاه 320 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی دارد و به عنوان بزرگ ترین کشف گازی ترکیه از آن نام برده بود.

این میدان گازی را کشتی حفاری فاتح در 100 مایل دریایی سواحل شمالی ترکیه کشف کرده است. پیش از این هم تحلیلگران گفته بودند میزان ذخایر این میدان بسیار بالاست و می‌تواند بزرگ ترین کشف گازی سال 2020 باشد.

اردوغان گفته است که کار بر روی این میدان بعد از رسیدن به عمق 4775 متر کامل می شود.

ترکیه یک کشتی حفاری دیگر هم با نام کانونی به این منطقه اعزام کرده است.

انتظار می رود از سال 2023 اولین تولید گاز از این میدان عملیاتی شود. یک منبع آگاه هم به رویترز گفته است پیش بینی می شود از سال 2025 سالانه 15 میلیارد متر مکعب گاز از این منطقه استخراج شود.

ترکیه از تامین کنندگان گاز مصرفی این کشور خواسته است برای ادامه قراردادهای خود در طولانی مدت ارقامی رقابت‌پذیر و منعطف را ارائه کنند. این کشور قصد دارد قرادادهای واردات 16 میلیارد متر مکعب در سال گاز را دوباره تمدید کند.

بیش از یک چهارم قراردادهای گازی ترکیه امسال به اتمام می رسد. از جمله قرادادهای واردات گاز از خط لوله گازپروم روسیه و سوکار آذربایجان و نیز ال ان جی از نیجریه.

ترکیه در مدیترانه هم به دنبال استخراج منابع هیدروکربنی است اما در مناطق مورد مناقشه با یونان و قبرس.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن