از مغز خودروی خودران اپل چه خبر؟

اپل در حال توسعه یک پردازنده مخصوص برای استفاده در خودرو جدید خود است. این پردازنده سی یک نام دارد و با آن خودرو اپل با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند خودران باشد.

به گزارش «انرژی امروز» از دویچه وله، این پردازنده بر اساس معماری آرم و مشابه سری جدید پردازنده‌های اپل کار خواهد کرد. این پردازنده توانایی یادگیری ماشین را به خودرو آینده اپل خواهد داد. خودرویی بر اساس این پردازنده احتمالا تا سال ۲۰۲۴ قابلیت تولید خواهد داشت.

شرکت اپل همچنین توسعه پردازنده جدیدی را بر اساس لیتوگرافی سه نانومتری شروع کرده است.

اپل اولین شرکتی بود که توانست پردازنده پنج نانومتری بسازد و پردازنده پنج نانومتری موبایلی این شرکت همچنان سریع‌ترین پردازنده در موبایل‌ها است.

این شرکت توسعه پردازنده سه نانومتری خود را هم آغاز کرده است. لیتوگرافی سه نانومتری اجازه می‌دهد در اندازه کمتر تعداد بیشتری ترانزیستور جانمایی شود. این اتفاق سبب افزایش قدرت و کاهش مصرف می‌شود.

این اندازه می‌تواند نسبت به پردازنده‌های پنج نانومتری کنوی ۱۵ درصد سرعت بیشتر و ۲۵ درصد مصرف انرژی کمتر را به‌همراه داشته باشد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن