استرالیا پروژه زغال سنگ کوئینزلند را توسعه می دهد

استانمور رسورسز (Stanmore Resources) تولید کننده بزرگ زغال سنگ در استرالیا روز سه شنبه اعلام کرده موفق به اخذ مجوز توسعه پروژه زغال سنگ اسحاق دانز کوئینزلند شده است.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، دولت محلی کوئینزلد در حالی این مجوز را صادر کرده است که به طور مدام از محبوبیت صنعت زغال سنگ این کشور کاسته می شود و فشارهای بسیاری بر این دولت وارد آمده است تا استخراج سوخت های فسیلی را کنار گذارد.

استرالیا بزرگ ترین صادر کننده زغال سنگ دنیاست و یکی از عقب مانده ترین کشورها در زمینه انتشار آلاینده های مربوط به تغییرات اقلیم است. این کشور می گوید اهداف مربوط به انتشارات صفر خالص در سال 2050 مغایر با برنامه های توسعه اقتصادی اش است.

پروژه اسحاق دانز تنها زغال سنگ کک تولید می کند که در صنایع فولاد سازی مصرف می شود و همانند زغال سنگ حرارتی فشارهای مالی تحمل نمی کند.

بر اساس برنامه توسعه ای این پروژه قرار است طی 10 سال آینده در این منطقه بیش از 2.5 میلیون تن در سال زغال سنگ کک قابل فروش تولید شود.

میزان سرمایه گذاری که برای این پروژه برنامه ریزی شده است برابر با 47 میلیون دلار استرالیا، یعنی 34.62 میلیون دلار آمریکا است.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن