استفاده از پساب تصفیه شده پالایشگاه تهران در آبیاری فضای سبز

گام بلند شرکت پالایش نفت تهران در راستای تحقق اهداف استراتژیک

بر اساس الزامات زیست‌ محیطی و به منظور تحقق اهداف استراتژیک و پاسخگویی به بخشی از مسئولیت های اجتماعی، پساب فاضلاب شهری پس از تصفیه در پالایشگاه تهران مورد استفاده صنعتی و آبیاری فضای سبز قرار خواهد گرفت.

 

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، مسئول ابزار دقیق اداره مهندسی طرح‌های شرکت پالایش نفت تهران و مدیر اجرایی این پروژه با اعلام این خبر گفت: طرح جایگزینی پساب تصفیه شده شهری با آب شهری، از جمله سناریوهای مورد نظر در برنامه های سند مدیریت استراتژیک می باشد که در دو فاز تعریف و پیگیری شد.

 

حیدری با بیان اینکه در فاز اول، انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران با اجرای لوله کشی 32 اینچ به طول تقریبی 4 هزار متر از تصفیه خانه جنوب شهر ری به بهره برداری رسید، ادامه داد: به موازات آن، فاز دوم طرح شامل احداث واحدهای تصفیه پساب در محل پالایشگاه با ظرفیت 600 لیتر بر ثانیه، جهت تأمین آب صنعتی و آب کشاورزی مورد نیاز پالایشگاه تعریف و در حال اجرا است.

 

مسئول ابزار دقیق اداره مهندسی طرح‌های پالایشگاه تهران افزود: با اجرای این طرح، سالانه 19 میلیون مترمکعب پساب فاضلاب جنوب تهران برابر با استاندارد مصوب سازمان محیط زیست کشور بر اساس قرارداد و موافقت نامه خرید تضمینی فی مابین به مدت 30 سال از زمان بهره برداری با دبی متوسط 52000 متر مکعب در روز به پالایشگاه نفت تهران تحویل می شود.

 

وی تصریح کرد: همچنین با اجرای کامل فاز دوم طرح، از آب شهر ورودی به پالایشگاه کاسته شده و این مقدار به شهرها، شهرک ها و روستاهای بخش شهر ری اختصاص می یابد و به‌طور کلی ضمن مرتفع شدن کمبود آب در منطقه، وضعیت آب بهداشتی جنوب پایتخت ارتقاء خواهد یافت.

 

حیدری با بیان اینکه فاز دوم طرح (احداث واحدهای تصفیه پساب در محل پالایشگاه)، پیشرفتی حدود 32 درصدی داشته است، گفت: با اجرای کامل این طرح علاوه بر کاهش ریسک عملیاتی و تداوم آن، صرفه جویی اقتصادی قابل توجهی در کلان شهر تهران به ارمغان خواهد آورد.

 

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن