اعلام دستورالعمل های جدید جهانی کیفیت هوا توسط سازمان جهانی بهداشت

آلودگی هوا سالانه هفت میلیون مرگ زودرس ایجاد می کند

برای اولین بار از سال 2005، سازمان بهداشت جهانی دستورالعمل های جدید جهانی کیفیت هوا را اعلام کرد که آلودگی هوا را در کنار تغییرات آب و هوایی به عنوان یکی از بزرگترین تهدیدهای زیست محیطی برای سلامت انسان به رسمیت می شناسد.

به گزارش «انرژی امروز» از Energy Live News، دستورالعمل های جدید سطح آلاینده های کلیدی هوا، از جمله ذرات ریز (PM2.5) و دی اکسید نیتروژن (NO2) را کاهش می دهد که همچنین به تغییرات آب و هوایی کمک می کند.

PM عمدتا توسط احتراق سوخت در بخش هایی از جمله حمل و نقل، انرژی، خانوارها و کشاورزی ایجاد می شود.

سازمان بهداشت جهانی تخمین می زند که آلودگی هوا سالانه هفت میلیون مرگ زودرس ایجاد می کند.

دکتر تدروس ادهانوم قبریسوس، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت، اظهار کرد: دستورالعمل های جدید کیفیت هوا WHO یک ابزار مبتنی بر شواهد و کاربردی برای بهبود کیفیت هوایی است که همه زندگی به آن بستگی دارد. من از همه کشورها و همه کسانی که برای حفاظت از محیط زیست می جنگند می خواهم که آنها را برای کاهش رنج ها و نجات جان مردم به کار گیرند.

وی همچنین افزود: انتظار می رود به روز رسانی دستورالعمل های جهانی کیفیت هوا باعث شود کشورها، از جمله انگلستان قوانین خود را در مورد آلودگی هوا تشدید کنند.

سال گذشته، یک دختر نه ساله اولین فردی در بریتانیا شد که آلودگی هوا به عنوان علت مرگ ذکر شد.

داده های رسمی نشان می دهد که در سال 2019 بیش از 90 درصد از جمعیت جهان در مناطقی زندگی می کنند که غلظت آنها از دستورالعمل کیفیت هوا در سال 2005 برای مواجهه طولانی مدت با PM2.5 فراتر رفته است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن