افتتاح واحد دوم تصفیه‌خانه فاضلاب ساری

این واحد از تصفیه‌خانه بیش از 105 هزار نفر از جمعیت ساری را پوشش می دهد

واحد دوم تصفیه‌خانه فاضلاب ساری، فردا پنج‌شنبه همزمان با چهارمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در سال 1400 با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور و وزیر نیرو به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، بهزاد برارزاده سرپرست شرکت آب و فاضلاب مازندران در رابطه با تصفیه‌خانه فاضلاب ساری اظهار داشت: واحد دوم تصفیه‌خانه فاضلاب ساری با ظرفیت تصفیه 23 هزار و 240 متر مکعب در شبانه روز در حال حاضر بیش از 105 هزار نفر از جمعیت این شهر را با سیستم لجن فعال، هوا دهی عمقی و اختلاط کامل (MLE) با صرف اعتباری بالغ بر 1500 میلیارد ریال تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی افزود: طرح فاضلاب شهر ساری در واحد اول و دوم با 5.2 کیلومتر طول خط انتقال و 670 کیلومتر شبکه اصلی و فرعی با ظرفیت 46 هزار و 500 متر مکعب طی شبانه روز و 210 هزار نفر جمعیت تحت پوشش با 2 ایستگاه پمپاژ و میزان سرانه تولید 175 لیتر اجرا شد که در سال مقصد به ظرفیت 96 هزار متر مکعب در شبانه روز رسیده و 420 هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت: برای بهره‌برداری از واحد اول و دوم طرح تصفیه‌خانه فاضلاب ساری تاکنون اعتباری بالغ بر 2300 میلیارد ریال هزینه و 21 هزار و 741 فقره انشعاب فاضلاب خانگی نیز نصب شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن